اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

فروش 5/7 میلیارد ریالی صنایع دستی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فروش 7 میلیارد و 540 میلیون ریالی صنایع دستی این استان از ابتدای طرح نوروزی تا اواسط هفته جاری خبر داد.

فروش 5/7 میلیارد ریالی صنایع دستی در خراسان شمالی

 علی کاظمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون 350 غرفه بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی برای بازدید عموم گردشگران فعال است.

وی تصریح کرد:‌ این بازارچه‌ها در بوستان ملی باباامان بجنورد، دو راهی دشت شهرستان گرمه، پارک انرژی هسته‌ای فاروج و همچنین شهرهای شیروان و آشخانه برپا شده است.

کاظمی استقبال چشمگیر از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی خراسان شمالی را برشمرد و گفت:‌ در این بازارچه‌ها علاوه بر صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و لوازم مورد نیاز مسافران عرضه می‌شود.

به گفته وی، بازارچه‌های صنایع دستی خراسان شمالی تا پایان تعطیلات نوروزی برای استفاده مسافران و مجاوران برپا خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان سال گذشته رتبه برتر را به لحاظ میزان افزایش فروش صنایع دستی در کشور به خود اختصاص داد، اظهار امیدواری کرد تا امسال نیز این موفقیت برای خراسان شمالی رقم بخورد.

به گزارش فارس، قالی و پشتی ترکمن، چاروق دوزی، کلاه بافی، لباس‌های محلی، رودوزی سنتی، زیور آلات سنتی، سفر کردی، گلیم بافی، نمد مالی ساخت سازهای سنتی از جمله صنایع دستی خراسان شمالی هستند.

هم اکنون صنعتگران این استان در 25 نوع رشته صنایع دستی مشغول فعالیت در این بخش هستند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول