اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

پهلوگیری نخستین کشتی 55 هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری نخستین کشتی 55 هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خبر داد.

پهلوگیری نخستین کشتی 55 هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته با اعلام این خبر اظهار داشت: یک فروند کشتی خارجی با ظرفیتی معادل 55 هزار تن روز گذشته برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی پهلوگیری کرد.

وی افزود: کشتی Garzoni علاوه بر پهلوگیری در اسکله شماره سه این مجتمع بندری، 46 هزار تن مازوت را از کشور عراق بارگیری و به مقصد کشور امارات متحده عربی ترانزیت خواهد کرد.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه تناژ 55 هزار تنی این کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی تاکنون بی‌سابقه بوده‌ است، تصریح کرد: قابلیت و ظرفیت‌های بالای آبخور اسکله‌ها و تجهیزات توانمند این مجتمع بندری در پذیرش و پهلوگیری کشتی‌هایی با ابعاد و تناژ بزرگ، امکان پهلوگیری و بارگیری این کشتی بزرگ را برای ترانزیت کالاهای کشورهای هم‌جوار فراهم کرده ‌است.

خجسته با اشاره به تزانزیت فرآورده‌های نفتی کشور از بندر امام‌ خمینی گفت: این امر موجب شده‌ است تا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی در جایگاه نخست مرز ترانزیتی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/غ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول