اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش 8 درصدی سفرهای نوروزی به خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون یک میلیون و 700 هزار نفر از شهرستان‌های استان بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.3 درصد رشد داشته است.

افزایش 8 درصدی سفرهای نوروزی به خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، سیدکاظم اولیایی تصریح کرد: در ستاد تسهیلات نوروزی تلاش شده تا در بخش‌ها و محورهای مختلف اعم از اسکان، ایجاد امکانات رفاهی و اوقات فراغت به مسافران توجه جدی صورت گیرد.

وی راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و بومی برای ارائه سوغات محلی را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه دانست و افزود: آماده‌سازی 420 پایگاه اورژانس امداد پزشکی، آمادگی بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی، فعالیت شعب منتخب بانک‌ها در ایام تعطیل، استقرار پایگاه‌های انتظامی ناجا برای برقراری نظم و امنیت در سطح استان، تجهیز 580 باب کلاس درس برای اسکان مسافران، آمادگی پنج هتل، راه‌اندازی اینترنت وایرلس و نصب بورد شارژ تلفن همراه و تلویزیون در مراکز استقرار مسافران، آماده‌سازی و تجهیز اماکن ورزشی، آمادگی و استقرار اکیپ‌های امدادی، پیش‌بینی چادر برای اسکان موقت مسافران، استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافران در مبادی ورودی شهرها از دیگر تسهیلات و امکانات پیش‌بینی شده برای مسافرین در ایام نوروز بود.

اولیایی تصریح کرد: برگزاری جشن استقبال از بهار، اجرای موسیقی مقامی و محلی در میادین شهر، برگزاری تورهای بیرجندگردی و استان گردی نیز از برنامه‌های جانبی اوقات فراغت در ایام نوروز بود.

وی ادامه داد: بازدید از اماکن مذهبی و امامزاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.13 درصد و بازدید از موزه‌های استان نیز 5.7 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول