اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور تبلیغ آموزه‌های دینی

3480 مبلغ دینی به چهارمحال و بختیاری اعزام شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام بیش از 3 هزار و 479 مبلغ و مبلغه به‌منظور تبلیغ آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی در مناسبت‌های مذهبی و ملی به مناطق مختلف این استان خبر داد.

3480 مبلغ دینی به چهارمحال و بختیاری اعزام شدند

حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 678 مبلغ و 177 مبلغه از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان، 247 مبلغ در قالب طرح هجرت، 131 مبلغ از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و یک هزار و 677 مبلغ و 569 مبلغه بومی به انجام فعالیت فرهنگی و مذهبی در مناطق شهری و روستایی پرداختند.

وی با اشاره به اعزام 3 هزار و 479 مبلغ و مبلغه به منظور تبلیغ آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی در مناسبت‌های مذهبی و ملی به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این مبلغان در مناسبت‌های مختلف همچون ماه رمضان، هفته وحدت، اعتکاف، مهدویت، هفته ولایت، مبعث، شهادت امام صادق(ع)، ماه محرم، ایام فاطمیه، ارتحال امام خمینی (ره)، اوقات فراغت و دهه فجر فعالیت‌های تبلیغاتی انجام دادند.

سرپرست تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبلیغ در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: درک اصول، شرایط، ویژگی‌ها و ابزار تبلیغ اسلامی می‌تواند راه‌گشای ما در این عصر باشد، پیامبر اکرم(ص) با بکارگیری یک سیره تبلیغی منسجم و هماهنگ بود که توانست ایده‌های ناب و زلال الهی را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: البته برای ما که در عصر ارتباطات به ‌سر می‌بریم، درک ماهیت این حرکت ضروری است، چراکه تبلیغ، محتاج یک الگوی سالم است که در صورت فقدان آن، هرگونه فعالیت تبلیغی، نوعی ضد تبلیغ محسوب می‌شود.

اروجی در ادامه بر ضرورت ارتقای سطح آگاهی‌های مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی که در مجالس و گروه‌های مردمی حاضر می‌شوند نیز باید از اطلاعات و آگاهی‌های لازم و صحیح برخوردار بوده و شیوه انتقال مؤثر و اصولی پیام‌های دینی را شناخته و با در نظر گرفتن شرایط روز و نیازهای اقشار مختلف، مطالب را ارائه دهند تا از تأثیرگذاری مناسبی برخوردار بوده و در ارتقای معرفت دینی مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول