اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ساماندهی مبلغات سنتی

175 مبلغ سنتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح تفضیلی ساماندهی مبلغات سنتی در این استان تاکنون 175 نفر از مبلغات سنتی در این استان شناسایی شده‌اند.

175 مبلغ سنتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام رحمت‌الله اروجی عصر امروز در نشست ستاد شئونات فرهنگی این استان، اظهار داشت: شناخت و پاسداشت حسنات، موجب کمرنگ شدن آفت‌ها در مسائل اجتماعی و مذهبی می‌شود.

وی افزود: توجه به مطالعات میدانی و دیدگاه کارشناسان، اجرای طرح‌های نظارتی و حمایتی در برخورد با مسائل و مشکلات رایج در این حوزه را با بینش و پشتوانه عقلانی همراه می‌کند.

اروجی مهم‌ترین رسالت این ستاد را در مناسبت‌های مذهبی عینیت بخشی به مصادیق قرآنی و بیانات ائمه اطهار برشمرد و گفت: شناسایی، ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات سنتی در استان علاوه بر آگاهی از وضعیت علمی و دانش مبلغات، زمینه پاسخگویی به نیاز فرهنگ دینی میان بانوان را فراهم می‌سازد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه به اجرای طرح تفضیلی ساماندهی مبلغات سنتی در این استان اشاره کرد و افزود: با اجرای مرحله مقدماتی این طرح از ابتدای امسال تاکنون 175 نفر از مبلغات سنتی در شهرکرد و دیگر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری شناسایی شده‌اند.

وی اجرای آزمون رتبه‌بندی تبلیغی و برگزاری دوره‌‎های آموزشی تخصصی را از دیگر مراحل اجرای این طرح بیان و تصریح کرد: کانون مداحان استان به‌منظور مقابله با تهاجمات فرهنگی،خرافات رایج در جامعه و همچنین کاهش آسیب‌ها و انحرافات، برنامه برخورد با متخلفان در جلسات خانگی را در دستور کار خود قرار داده است.

اروجی در ادامه از تشکیل باشگاه خبرنگاران افتخاری حوزه دین در این استان خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای زیرمجموعه رهبری است که تاکنون به دلیل کمبود منابع اطلاعاتی و ضعف اطلاع‌رسانی، رسالت ذاتی این سازمان همچنان برای بسیاری از افراد جامعه، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ناشناخته مانده است.

وی با اشاره به پراکندگی فعالیت‌های فرهنگی در مجموع دستگاه‌های متولی این امر، افزود: نهادها، ادارات و سازمان‌های درگیر در امور فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی توانسته‌اند در معرفی خود قوی‌تر از سازمان تبلیغات اسلامی ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه توسعه اطلاع‌رسانی در حوزه دین نیازمند حضور نیروهای جوان و مستعد است، افزود: تشکیل باشگاه خبرنگاران افتخاری حوزه دین، فرصت جدیدی را برای فعالیت جوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی و مسائل مذهبی فراهم می‎کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول