اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی کنگان:

1.2 میلیون گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کردند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی کنگان گفت: 1.2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از بندر باستانی سیراف بازدید کردند.

1.2 میلیون گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کردند

حجت‌الاسلام محمد بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیراف اظهار داشت: بندر سیراف از بنادر مهم و تاریخی کشور است که روزگاری مرکز تجارت آسیا بوده و امروز مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی افزود: شهر تاریخی بندر سیراف به شماره 1348 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده که در قرون سوم و چهارم هجری مرکز تجارت و بازرگانی ایران بوده و در جنوب کشور به همراه شیراز مطرح بوده است.

بخشدار مرکزی کنگان خاطر نشان کرد: تاکنون 20 اثر ملی در مورد بندر سیراف ثبت شده و موزه مهم و ارزشمند سیراف نیز از دیگر آثار زیبا و تاریخی این بندر باستانی است.

بحرانی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی شاهد بازدید گسترده گردشگران داخلی و خارجی از سیراف بودیم و بازدید گردشگران از سیراف نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

وی ابراز داشت: از ابتدای تعطیلات تا روز سیزدهم بیش از یک میلیون و 200 هزار گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کرده‌اند و ستاد تسهیلات نوروزی نیز تدارکات لازم را برای مهمانان فراهم کردند.

این مسئول یادآور شد: باید از ظرفیت گردشگری سیراف بیش از پیش استفاده شود و ساماندهی موزه بندر سیراف و اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های این بندر باستانی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بخشدار مرکزی کنگان گفت: فرماندار کنگان و مسئولان گردشگری استان در سال‌های اخیر توجه خوبی به این بندر داشته‌اند که امیدوار هستیم شاهد ساماندهی و توسعه گردشگری در این بندر باشیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول