اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح نوروزی

15 تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد

خبرگزاری فارس: کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 15 هزار و 576 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی تاکنون در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در استان کشف و معدوم شد.

15 تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد

یوسف امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه سال گذشته در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای این طرح 15 اکیپ با به کار گیری 35 نفر برای بازدید از اماکن مختلف به منظور نظارت بهداشتی ساماندهی شد.

به گفته امیری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 738 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های بین راهی در سطح خراسان شمالی انجام شده است.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: بیشترین بازدیدهای نظارتی از اماکن پذیرایی بین راهی بوده است به گونه‌ای که تا کنون این مراکز هر یک سه نوبت مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط استان در همین مدت قرار گرفته‌اند.

امیری همچنین از تشکیل پرونده برای 28 واحد متخلف در استان خبر داد و گفت: پرونده این واحدها در دادگاه بررسی و مدیران این واحدهای صنفی و پذیرایی تعهد کرده‌اند که اشکالات موجود را برطرف کنند و سه واحد نیز به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی و مقررات پلمب شدند.

وی کلرزنی و نمونه برداری از آب شرب روستاهای استان را از دیگر اقدامات بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی برشمرد و گفت: طی این بازدیدها و نمونه برداری‌ها 25 مورد اشکالات مربوط به آب و فاضلاب روستایی استان بود که تذکرات لازم در این زمینه ارائه شد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول