اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

معدوم‌سازی 181 کارتن شیر منقضی شده در همدان

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 181 کارتن شیر 26 عددی استرلیزه منقضی شده کشف و معدوم شد.

معدوم‌سازی 181 کارتن شیر منقضی شده در همدان

علی‌اصغر وحیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بحث نظارت و بازرسی معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: تعداد واحدهای تولیدی، خوراکی، آشامیدنی و بسته‌بندی بازدید شده در یک ماهه اخیر 139 مورد بوده که از این تعداد 12 واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و سه واحد غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از 167 مورد از اقلام تولیدی، خوراکی، آشامیدنی و بسته‌بندی، تصریح کرد: 8 مورد توقیف کالا و یک مورد معدوم‌سازی کالا انجام شده و شش واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته از هشت واحد تولیدی، آرایشی و بهداشتی همدان نیز گفت: از این تعداد یک واحد با ضوابط فنی و بهداشتی مطابقت نداشت و یک واحد غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از 15 مورد از اقلام آرایشی و بهداشتی نیز تصریح کرد: تعداد 121 مراکز نگهداری، عرضه و فروش فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در همدان نیز بازدید شده است.

وحیدی‌نیا در بخش دیگری از سخنانش به توقیف 30 هزار عدد پنیر 240 گرمی و 1500 حلب پنیر 16 کیلوگرمی غیرمجاز اشاره کرد و افزود: 258 حلب پنیر 16 کیلوگرمی تاریخ مصرف گذشته، یک هزار و 270 عدد پنیر "تتراپک" تاریخ گذشته و 19 کارتن روغن پالم تاریخ مصرف گذشته نیز از جمله موارد توقیفی معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان بوده است.

وی بیان کرد: یک هزار و 292 قلم انواع لوازم آرایشی شامل خط چشم و ریمل، 103 کارتن چیپس و 72 کارتن شربت (هر کارتن حاوی هشت بسته 24 عددی)، 140 کارتن آبمیوه، 25 کارتن سس 360 گرمی، 300 دبه هشت کیلوگرمی شیره خرما و 6 تن قند غیرمجاز از دیگر موارد توقیف شده توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنانش یادآور شد: 181 کارتن شیر 26 عددی استرلیزه منقضی شده نیز کشف و معدوم شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول