اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال در همدان

30 تن مواد غذایی فاسد با منشأ دامی معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 30 تن مواد غذایی فاسد با منشأ دامی در شهرستان همدان ضبط و معدوم شده است.

30 تن مواد غذایی فاسد با منشأ دامی معدوم شد

آرش سامی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: واکسن تب مالت انسانی در سطح جهانی وجود ندارد ولی واکسن تب مالت دامی وجود دارد که در مواقع خاصی از سال مایه‌کوبی می‌شود.

وی افزود: حتی واکسن سل نیز تنها برای کودکان موجود است و بزرگسالان و پرسنل دامپزشکی که به طور مداوم با دام و طیور در ارتباط هستند فاقد این واکسن هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون هاری و آنفولانزا به صورت مداوم و فصلی انجام می‌شود و در راستای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اداره کل دامپزشکی به عنوان یک سازمان پیشتاز در بحث GIS و دولت الکترونیک سیستم یکپارچه قرنطینه محموله ها با تمام جزئیات به صورت کشوری تبادل اطلاعات و نظارت ویژه می‌شود.

وی بیان داشت: در سیستم GIS دام تمام روستاها و دامداری‌‌ها توسط GPS کدگذاری و تعیین مختصات شده و هر نوع فعالیت دامپزشکی و تمام اتفاقات درون روستاها به همراه کانون‌های دامپزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای آن طراحی کرده و نقشه جدیدی را ارائه دهیم.

سامی ادامه داد: اخیرأ در سطح کشور و به دنبال آن در شهرستان همدان شبکه GIS دام و طیور تکمیل و تمام مراحل آن انجام شده است به طوری که ورود جوجه یک روزه در مرغداری‌ها با مجوز، بیمه نامه و کارت بهداشتی انجام و تعداد تلفات آنها ثبت و ضبط می‌شود و در نهایت مرغ‌ها با رعایت اصول بهداشتی نگهداری به سمت کشتار حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی دو ماه اخیر 15 تن مرغ منجمد وارد شده از خارج استان به دلیل اتمام تاریخ انقضای مصرف ضبط و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی همدان اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 30 تن مواد غذایی با منشاء دامی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده و با ایجاد اکیپ مشترک دامپزشکی، تعزیرات و شبکه بهداشت توانسته‌ایم سبزه‌میدان و مراکز عرضه مواد خام را مجاب کنیم تا از یخچال ایستاده استفاده کرده و حتما یخچال‌ها را به برق زده و درب‌های آن را ببندند.

وی در پایان گفت: همچنین در تلاش هستیم تا علاوه  بر بسته‌بندی‌های موجود در استان سرمایه‌گذاران را دعوت کرده و سطح بهداشت بسته‌بندی مواد گوشتی را ارتقا دهیم و مردم را تشویق کنیم تا به بسته‌بندی فراورده‌های گوشتی اهمیت دهند که در این راستا شماره تماس 1512 به منظور پاسخگویی به شکایات مردمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول