اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 984 بازدید صورت گرفت

معدوم‌سازی 105 کیلوگرم فرآورده خام دامی در شهربابک

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: شبکه دامپزشکی شهربابک طی 984 بازدید از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مقدار 105 کیلوگرم گوشت قرمز، مرغ و ماهی غیر قابل مصرف را ضبط و معدوم کرد.

معدوم‌سازی 105 کیلوگرم فرآورده خام دامی در شهربابک

مجید اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که دامپزشکی به طور جدی به آن پرداخته، بهداشت فرآورده‌های خام دامی است، اظهار داشت: تحقق تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی به همراه حفظ کیفیت آن تا رسیدن به دست مصرف‌کننده یکی از وظایف دامپزشکی است.

وی افزود: در این راستا سازمان دامپزشکی بر مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی نظارت مستمر دارد.

اسدی تصریح کرد: از مواردی که هنگام خرید گوشت قرمز باید مدنظر قرار داد، این است که سطح خارجی گوشت باید بدون هرگونه تورم، خون‌مردگی، تغییر رنگ و یا خراش و رطوبت سطح گوشت طبیعی باشد، عدم استشمام بوی تعفن و ترشیدگی و قوام طبیعی و ممهور بودن به مهر دامپزشکی داشته باشد.

وی بیان داشت: در مورد گوشت و آلایش خوراکی مرغ باید به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه و از خرید گوشت تاریخ مصرف گذشته خودداری کرد، پوست بدن مرغ به رنگ سفید مایل به زرد کم‌رنگ یا کهربایی به طور یکنواخت روی بدن کشیده شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: ماهی تازه دارای ویژگی‌های مشخصی است، چشم محدب و کاملا برآمده سیاه با مردمک روشن و قرنیه شفاف است و حفره شکم بوی علف‌های دریایی می‌دهد.

اسدی افزود: گوشت ماهی دارای سطح صاف، محکم و آلاستیک است و آبشش‌ها به رنگ قرمز روشن و بدون ترشحات هستند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ امنیت غذایی شهروندان شبکه دامپزشکی شهربابک در دی ماه طی 984 بازدید از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها و کبابی‌های سطح شهرستان مقدار 105 کیلوگرم گوشت قرمز، مرغ و ماهی غیر قابل مصرف را ضبط و معدوم کرد.

اسدی گفت: دامپزشکی بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های تولید دارو، واکسن‌های دامی، کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک داشته است که سلامت انسان، دام و غذا را در پی دارد و سبب افزایش تولید فرآورده‌های خام دامی و ایجاد اشتغال در این زمینه و همچنین درآمدزایی به کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ایام‌الله دهه فجر به منظور افزایش رفاه حال دامداران و اهالی روستاهای دورافتاده شهرستان، شبکه دامپزشکی با حضور دو اکیپ در مناطق مدوارات و مسینان اقدام به توزیع داروهای رایگان، سمپاشی و معاینه رایگان توسط بخش دولتی کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک ابراز داشت: همچنین مراکز خصوصی شهرستان نیز در روزهایی از دهه فجر اقدام به معاینه رایگان کرده‌اند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول