اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

روز جمهوری اسلامی "یوم‌الله" است / تحریم‌ها علیه ایران به ضرر دشمنان شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان 12 فروردین روز جمهوری اسلامی را از ایام‌الله خواند و گفت: شکل‌گیری نظامی بر مبنای اسلام در تثبیت و ترویج اسلام ناب و حکومت‌هایی برگرفته از اسلام حرکت مهمی است.

روز جمهوری اسلامی "یوم‌الله" است / تحریم‌ها علیه ایران به ضرر دشمنان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمان با دعوت و توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: همگان باید به فکر آخرت باشند و با دستی پر از اعمال صالح وارد قیامت شوند.

وی بیان داشت: عمل صالح در سایه تقوا و عمل به دستور الهی و رعایت واجبات و ترک گناهان به‌دست می‌آید.

عرب‌پور با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم و همچنین فرا رسیدن بهار طبیعت عنوان کرد: فصل بهار درس‌هایی از جمله درس خداشناسی، تحول، تحرک و معادشناسی را به همراه دارد.

وی افزود: طراوت و زیبایی‌های بهار به عنوان درس خداشناسی و جلوه‌هایی از رحمت و قدرت خدا و نظم در عالم هستی به‌شمار می‌رود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به تحول و دگرگونی در فصل بهار ابراز داشت: اسلام پیروان خود را به پویایی، تحرک و تحول به ویژه تحول در اخلاق دعوت می‌کند.

عرب‌پور به فرهنگ‌های عید نوروز در بین مردم اشاره و بیان کرد: در دین اسلام به بسیاری از این فرهنگ‌ها از جمله دعا و نیایش، صله ‌رحم و رسیدگی به محرومان تأکید شده است و ما باید از این ارزش‌ها پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به اعمال تحریم‌ها سال سختی برای ما بود، اذعان داشت: تدبیر رهبری، صبر ملت و هوشیاری مسئولان موجب شد تا بعضی از تحریم‌ها به ضرر دشمنان تمام شود و آنها امروز برای جبران اشتباه خود به مردم و مسئولان باران پیغام می‌فرستند.

عرب‌پور با قدردانی از عملکرد ستاد تسهیلات سفر استان کرمان طی ایام نوروز تصریح کرد: با تدابیر و فعالیت‌های صورت گرفته، مسافران بسیاری در نوروز به استان کرمان سفر کردند.

وی افزود: عملکرد استانداری، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کرمان، اوقاف و امور خیریه، هلال احمر و اورژانس در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در استان کرمان قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به 12 فروردین سالروز تأسیس جمهوری اسلامی بیان داشت: 50 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در 22 بهمن سال 57 به دستور امام خمینی (ره) در یک رفراندوم در اوایل بهار سال 58 مردم 98.2 درصد رأی آری به جمهوری اسلامی دادند.

عرب‌پور 12 فروردین را از ایام‌الله خواند و گفت: شکل‌گیری نظامی بر مبنای اسلام در تثبیت و ترویج اسلام ناب و حکومت‌هایی برگرفته از اسلام حرکت مهمی بود.

وی تصریح کرد: این همه‌پرسی در کشور و دنیا بی‌سابقه بود، زیرا در دوران‌های گذشته هیچ‌گاه به نظر مردم توجه نمی‌شد و فقط جمهوری اسلامی با رأی قاطع مردم مشخص شد و دمکراسی به معنای واقعی برای مردم شکل گرفت.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت و شناخت به جمهوری اسلامی رأی دادند، زیرا آنها اسلام را می‌خواستند و اسلام با وجود آنها عجین شده بود.

وی حضور مردم در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خنثی کردن توطئه‌ها و حضور پر شور در انتخابات‌ها و صحنه‌های مختلف را نشان‌گر بصیرت و شناخت مردم برشمرد.

عرب‌پور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در ظاهر از دو بخش جمهوری و اسلامی تشکیل شده است، اما در واقع هر دو بخش با هم است، زیرا مردم نظامی را می‌خواهند که برگرفته از اسلام باشد.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر خلاف تمام توطئه‌ها، دشمنی‌ها و فتنه‌ها توانسته است در تمام ابعاد در جهان نمونه باشد.

عرب‌پور با تأکید بر توجه به نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری افزود: جهاد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی در راستای عزت و اقتدار ملت ایران و جمهوری اسلامی است.

وی به روز 13 فروردین با عنوان روز طبیعت اشاره و بیان کرد: بحث‌های خرافی در باره عدد روزها از نظر عقلی مردود است.

عرب‌پور با بیان اینکه نگاه کردن به سبزه بر اساس روایت‌ها ارزش دارد، ابراز داشت: ما باید در نگهداری از طبیعت تلاش کنیم، زیرا از بین بردن سبزه‌ها و درختان صحیح نیست.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول