اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش/ از گلستان تا بهارستان – 289

انتخابات نهمین دوره مجلس تجلی عزت و سربلندی ایران اسلامی شد

خبرگزاری فارس: خلق حماسه مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس اسلامی تجلی عزت و سربلندی ایران اسلامی را به همراه داشت.

انتخابات نهمین دوره مجلس تجلی عزت و سربلندی ایران اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایران اسلامی بار دیگر به خود می‎بالد از حماسه عشق و حضور این مردم، مردمی که لایق بهترین‎ها هستند و هیچ مسئولی را یاری این نیست که بتواند این علاقه‎ای را که مردم به کشور و نظام خود دارند پاسخ‎ گویند.

تقریبا دفتر انتخابات مجلس نهم در استان گلستان بسته شد و فقط در حوزه انتخابیه گرگان در یک کرسی این انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

اما خلق حماسه مردم تمامی ندارد اگر هر روز خبرها را به این حماسه اختصاص دهیم باز هم تنها گوشه‎ای از آنچه محقق شد را انعکاس نداده‎ایم.

حضور بیش از 64 درصد مردم در سطح کشور و بیش از 80 درصد مردم در گلستان حکایت از ولایت‎مداری مردمی دارد که همیشه گوش به فرمان رهبر خود بوده‎اند و علی دوران خود را تنها نخواهند گذاشت.

دشمن از هر ابزار و وسیله‎ای استفاده کرد تا مردم در پای صندوق رأی حاضر نشوند و هر چه دشمنان نظام اصرار بر این کار داشتند مردم هوشیارانه‎تر در صحنه حاضر شدند تا عزت و آزادگی خود را به دنیا نشان دهند و بگویند این ملت فارغ از تمام سیاست‎ها و برنامه‎های غرب و شرق است. و بلوک‎های شکست خورده استکبار نمی‎توانند برای این مردم تصمیم بگیرند که آنها چه کنند و چگونه تصمیم بگیرند.

مجریان انتخابات برای امانت‎داری و سلامت انتخابات از شروع سال 1390 برنامه‎های خود را شروع کردند، مسئولان نیز با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات در جلسات دستورات لازم را برای اجرای بهتر ارائه می‎دانند، رسانه‎ها نیز مثل همیشه در این راستا نیز پررنگ ظاهر شدند و به خوبی به تعهد و رسالت خود جامعه عمل پوشاندند و حتی برخی از نشریات منتقد به گفته فرماندار در این حوزه بسیار بهتر از دوره‎های پیش ظاهر شدند و تخریب کمی در این حوزه انجام شد.

تا اینکه در دوم اسفند تبلیغات و رقابت‎های علنی انتخابات شروع شد و می‎توان گفت، برخوردهای آگاهانه و مسئولان کاندیداها نیز کمک کرد تا تنور انتخابات گرم شود و با تبلیغات خالی از تخریب رونق دو چندان به بازار انتخابات ببخشند.

همه این اتفاقات یک طرف و حضور مردم در حماسه 12 اسفند 1390 یک طرف، و این حماسه بار دیگر به مسئولان و مجریان تلگنری شد که مردم همیشه از مسئولان جلوتر هستند و به خوبی حساسیت‎ها و نیاز اجتماع را درک کرده‎اند.

حضور 80 درصدی مردم استان گلستان در پای صندوق رأی تحیر همه جهانیان را همراه داشت، با تمام تحریم‎ها، تهدیدها و شرایط بد اقتصادی آن هم در آستانه عید بزرگی چون نوروز مردم در پای صندوق رأی آمدند تا از کیان، شرافت و مملکت خود دفاع کنند و به قول فرماندار گرگان "مردم انتخابات را آماده باش برای پاسخگویی به دشمن تلقی کردند"

شاید برای همین هم بود که به هر قیمتی که بود خود را به پای صندوق رأی رساندند تا در این جبهه حضور پررنگ داشته باشند و سنگر حق را خالی نگذارند.

آنقدر شور و شوق مردم دیدنی بود که با هیچ دوربینی نمی‌توانستی همه آنها را ضبط کنی، مردم حق خود را ادا کردند و جانانه از حیثیت و شرافت ایران اسلامی دفاع کردند و جمهوریت خود را به رخ دنیا کشیده‎اند.

این حضور، این حماسه و این عشق باعث می‎شود که کمی کار مسئولان سخت شود و به قول رضا غلامی معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان اگر برای این مردم در حد جان خود کار کنیم باز هم کم است چون اینان ثابت کرده‎اند که لایق بهترین‌ها هستند.

استان و کشور تقریبا از تب و تاب انتخابات تهی شده است و مردم روزهای نو را شروع کرده‎اند، اما مسئولان هرگز نباید فراموش کنند تمام حرف‎ها و وعده خود را، آنهایی که امروز به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی پا می‎گذارند هرگز نباید فراموش کنند تعهد و خلوص مردمی را که در زیر بار همه دغدغه‎ها از انجام رسالت خود در روزهایی که دشمن با تمام توان خود پای کار آمده بود باز نمانند، و اینها همه باعث می‌شود که خدمت کردن برای این مردمان کمی سخت شود.

چرا که مردم نشان دادند با اراده پولادی خود پای این نظام ایستاده‎اند و هیچ تهدید و تحریمی آنها را از حضور دلسرد نخواهد کرد و به گفته پرویز امینی یک جامعه‌شناس ایرانی انتخابات نهمین دوره مجلس جنگ اراده‎ها بوده است.

وی بیان داشت: انتخابات نهم در شرایطی برگزار می‎شد که نظام سلطه هر آنچه می‎توانست انجام بدهد تا تحریم بانک مرکزی تا تحریم صدور نفت تا ترور دانشمندان هسته‎ای که شهروندان جامعه ایران محسوب می‎شدند، انجام داد. در واقع تمام تیرهای در ترکش خود را بکار گرفت تا اراده ملت ایران را بشکند که از نظر آنها انتخابات نهم مجلس عرصه اصلی بهره‌برداری از این سرمایه گذاری سنگین به شمار می‌آمد. انتخابات 12 اسفند نشان داد که اراده ملت ایران برای استقلال، برای پیشرفت و برای ایستادگی در برابر روابط سلطه‌جویانه خلل‌ناپذیر است و در رویارویی اراده‎ها ملت ایران بر هر اراده‎ای پیروز و غالب است.

استاندار گلستان نیز در این خصوص با قدردانی از مردم هوشیار گلستان اذعان داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات رکورد خوبی بوده و از استان‎های برتر کشور در این زمینه خواهیم بود.

جواد قناعت تصریح کرد: پس از انتخابات 12 اسفند ماه، شش نماینده از هفت نماینده مردم مستقیما به مجلس راه یافتند و فقط برای یک کرسی و منتخب دوم حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا، انتخابات به دور دوم کشیده شد که یک ماه پس از تایید نهایی شورای نگهبان شاهد انتخابات مرحله دوم این حوزه خواهیم بود.

و اینگونه مردم ایران با بصیرت، ولایتمداری، انتخاب آگاهانه و با حضور حماسی خود پیروز واقعی انتخابات شدند تا ایران اسلامی خود را برای فتح قله‎های پیشرفت، ترقی و توسعه آماده کند و برای تمام مردم آزادی‌خواه دنیا الگو شود و برای همیشه خاری باشد بر چشم قدرت‎های پوشالی دنیا که این روزه‎ها نفس‎های آخر خود را می‎کشند و با گلوله‎های رأی مردم ایران مرگ را بیشتر از گذشته در وجود خود احساس می‌کنند.

 

=================

هنگامه خاندوزی

=================

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول