اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

از معرفی تمدن کهن ایرانی اسلامی به جهان غافل شده‌ایم

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: از فرهنگ غنی و تمدن بزرگ کشورمان غافل شده‌ایم و در معرفی آن به جهانیان کوتاهی کرده‌ایم.

از معرفی تمدن کهن ایرانی اسلامی به جهان غافل شده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در آیین بهره‌برداری از حمام مرمت‌شده "جارچی باشی" اصفهان و بهره‌برداری از سفره‌خانه سنتی آن، با اشاره به اینکه در معرفی فرهنگ غنی کشور کوتاهی کرده‌ایم، اظهار داشت: آن طور که باید نتوانسته‌ایم عظمت و شکوه تاریخی ایران را به جهانیان نشان دهیم و از این امر مهم غافل مانده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه و فکر انسانی مانند منابع طبیعی هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: فضاهای کالبدی ریشه در فکر و فلسفه دارد که متعلق به انسان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نیازمند معرفی شالوده فکری و فرهنگ غنی ایرانی به جهانیان هستیم، تصریح کرد: احیای بافت‌های تاریخی و تغییر کاربری آن به چنین سفره‌خانه‌هایی یکی از راه‌های معرفی این فرهنگ غنی به حساب می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما بهترین غذاها را در اختیار داریم و سفره‌ای به نام سفره صفوی در اصفهان وجود داشته که احیای آن با تنوع غذایی در آن می‌تواند سبب جذب گردشگر شود.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه غذا معرف فرهنگ کشور است، تاکید کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ، راه‌اندازی مجموعه رستوران‌ها یا سفره‌خانه‌های بین‌المللی در سراسر جهان است، همان کاری که بسیاری از برندهای معتبر هم‌چون "مک‌دونالد" برای انتقال فرهنگ کشور خود انجام داده‌اند.

وی با اشاره به علاقه‌ای که اصفهانی‌ها برای بازسازی بناهای تاریخی دارند، ادامه داد: این دغدغه باید سبب شود تا سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل و سفره‌خانه تاریخی سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای یک گردشگر خارجی، هتل‌های چند ستاره جذابیت چندانی ندارد، اضافه کرد: آنچه در نظر یک توریست جلب توجه می‌کند، فضاهای سنتی و سفره‌خانه‌های قدیمی است، نه هتل‌های امروزی، چرا که در کشورهای دیگر نظیر بناهای تاریخی ایران کمتر یافت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز سال 91 تعداد گردشگران و مسافران نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته باشد، تاکید کرد: با وضعیت فعلی ارز در کشور، مردم رغبت چندانی به سفرهای خارجی ندارند و بنابراین جمعیت میهمانانی که وارد اصفهان می‌شوند، افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ط4000/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول