اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

مبارزه با آفت سن در 40 هزار هکتار مزارع جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: عملیلات مبارزه با آفت سن از 24 اسفند ماه سال گذشته در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج آغاز شده و هم اکنون نیز در سایر شهرستان‌های جنوب در حال اجرا است.

مبارزه با آفت سن در 40 هزار هکتار مزارع جنوب کرمان

حسین سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به آفات مهم و خسارت‌زا بر روی محصول گندم و جو اظهار داشت: سن غلات یکی از آفات مهم گندم و جو است که از نیمه اول اسفند ماه در مناطق کوهپایه‌ای روی سطح مزارع گندم و جو ریزش می‌کند.

وی افزود: این آفت در مرحله اول با تغذیه از تمام قسمت‌های سبزینگی مزارع موجب خسارات زیادی می‌شود.

سالاری بیان داشت: در مرحله دوم با تخم‌ریزی زیاد و افزایش جمعیت در زیر سطح برگ‌های مزارع گندم و طی مراحل رشد‌، پورگی و با تغذیه از خوشه و دانه گندم موجب خسارات شدیدی می‌شود.

وی تصریح کرد: این آفت موجب پایین آمدن کیفیت دانه گندم در تولید آرد می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با آفت سن عنوان کرد: هرساله کارشناسان شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و دولتی سازمان جهاد کشاورزی با سرکشی و نظارت مستمر از سطح مزارع مراحل و نحوه مبارزه با این آفت را به کشاورزان توصیه می‌کنند تا در صورت نیاز سطح مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

وی افزود: با توجه به کشت 40 هزار هکتار گندم در جنوب کرمان کلیه واحدهای دولتی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با همکاری بخش خصوصی در حال مبارزه با این آفت هستند.

سالاری خاطر نشان کرد: عملیات مبارزه با آفت سن از 24 اسفند ماه سال گذشته در شهرستان‌های رودبار و قلعه گنج آغاز شده و هم اکنون نیز در سایر شهرستان‌ها در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود عملیات مبارزه با «پورها» نیز از نیمه دوم فروردین ماه جاری آغاز شود.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول