اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرپل‌ذهاب اعلام کرد

بازدید 125 هزار گردشگر از سرپل‌ذهاب

خبرگزاری فارس: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: 125 هزار گردشگر در نوروز امسال از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

بازدید 125 هزار گردشگر از سرپل‌ذهاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل ذهاب به نقل از فرمانداری این شهرستان‌ میرزامراد پیرو اظهار کرد: تاکنون 125 هزار مسافر، گردشگر و مهمان نوروزی از اماکن دیدنی، عملیاتی، گردشگری و تفریحی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

براساس گزارش فرمانداری وی ادامه داد: این شهرستان با وجود اماکن تاریخی و مذهبی همچون بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره) و همچنین مناظر و جاذبه‌های منحصر به فرد مانند آبشار پیران، آبشار خلیج فارس و پارک‌های زیبا و زیارتگاه امام زاده عباس و سراب‌های متعددی همچون سراب گرم، قلعه شاهین و سراب ماراب و آثار تاریخی مثل نقش برجسته آنوبانی‌نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا و دشت ذهاب و یادمان شهید شیرودی، یادمان شهدای بازی دراز و شهدای گمنام امسال زمینه جذب بیش از پیش میهمانان و گردشگران نوروزی و مسافران راهیان نور را فراهم کرده است.

پیرو افزود: پخت و عرضه انواع نان، شیرین محلی و لبنیات در سیاه چادرهایی که نماد زندگی مردم عشایر و کوچرو شهرستان سرپل ذهاب است، بر دیگر جاذبه‌های این شهرستان برای ورود مهمانان و گردشگران نوروزی افزوده است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: توزیع نقشه شهرستان و اقلام تبلیغی و گردشگری بین مسافران نوروزی، ارائه راهنمایی گردشگری توسط جوانان جمعیت هلال احمر و بازدید رایگان از مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان و تهیه دو سفره هفت سین در شهر و همچنین برپایی نمایشگاه یادمان‌های شهید شیرودی و بازی دراز و پادگان ابوذر برای بازدید راهیان سرزمین نور از اقدامات انجام شده در ایام نوروز امسال در سرپل ذهاب است.

پیرو تصریح کرد: برای اسکان مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در شهرستان نیز هفت باب مدرسه با 160 کلاس و اردوگاه سراب گرم تجهیز شده و 50 تخته چادر نیز در ورودی شهر نصب شده است؛ همچنین مساجد و دهیاری‌های مسیر اصلی نیز برای این منظور تجهیز شده و همچنین سوئیت‌ها و نمازخانه‌های ادارات نیز در حال خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول