اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر غار کتله‌خور خبر داد

بازدید 7 هزار گردشگر از غار کتله‌خور زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر غار کتله‌خور گفت: تاکنون 7 هزار گردشگر از غار کتله‌خور زنجان بازدید کرده‌اند.

بازدید 7 هزار گردشگر از غار کتله‌خور زنجان

مجید یوزباشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح ویژه نوروز و ایام تعطیلات از روز 28 اسفند سال گذشته در محل غار کتله‌خور آغاز شده و تا روز 14 فروردین ماه سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روزانه به صورت میانگین یک‌هزار نفر از غار کتله‌خور بازدید می‌کنند اضافه کرد: تاکنون بیش از 7 هزار نفر از این غار زیبا بازدید کرده‌اند.

مدیر غار کتله‌خور در ادامه با اشاره به حضور کارشناسان راهنما در غار کتله‌خور افزود: تعدادی از این افراد از کارشناسان خود غار و نیز تعدادی به صورت افتخاری به راهنمای گردشگران ورودی به این غار می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به امکانات تفریحی موجود در اطراف غار کتله‌خور اضافه کرد: سوئیت‌های اقامتی موجود، نصب آلاچیق در مجموعه و همچنین برپایی چادر به منظور اسکان مسافران از امکاناتی است که به منظور رفاه حال مسافران در این مجموعه تعبیه شده است.

یوزباشی همچنین با اشاره به عرضه محصولات فرهنگی در اطراف این غار اضافه کرد: وجود جایگاه‌های CNG و فروشگاه به منظور عرضه لوازم مورد نیاز به مسافران نیز از دیگر امکانات رفاهی است که به همت مسئولان اجرایی در این مجموعه گنجانده شده است.

وی شهر بازی، سینما و همچنین پخش فیلم سه بعدی غار نوردی را نیز از دیگر امکانات تفریحی این غار عنوان کرد.

مدیر غار کتله‌خور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از ویژگی‌های غار کتله‌خور افزود: این غار در پنج کیلومتری شهر گرماب در 80 کیلومتری جنوب قیدار، 173 کیلومتری استان همدان و 410 کیلومتری شهر گرماب واقع شده است.

وی همچنین با اشاره به قدمت این غار ادامه داد: با آمار و شواهد موجود این غار نزدیک به 30 میلیون سال قدمت دارد.

غار کتله‌خور غاری بسیار زیبا و دیدنی است که برخی از نقاط آن با گل رس و خاک‌های حاوی اکسید آهن پوشیده است، غار کتله‌خور از نظر قدمت هم‌سطح با غار علی‌صدر همدان بوده و غاری تقریبا خشک است.

غار کتله‌خور دارای ورودی به اندازه 4 هزار متر و همچنین دارای سربالایی‌هایی به ارتفاع دو متر و گودال‌های خشک است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول