اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی تویسرکان خبر داد

ورود 32 هزار مسافر نوروزی به تویسرکان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی تویسرکان گفت: از 27 اسفند سال گذشته تاکنون 32 هزار نفر مسافر نوروزی به شهرستان تویسرکان وارد شده است.

ورود 32 هزار مسافر نوروزی به تویسرکان

جواد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه میزان مهمانان و گردشگران نوروز به تویسرکان در مقایسه با سال گذشته 25 در صد رشد داشته است، اظهار داشت: تعداد مسافران و گردشگران در سال گذشته تا پایان تعطیلات به شهرستان تویسرکان 32 هزار نفر سفر بوده و این در حالیست که از روزهای پایانی سال گذشته تابه امروز 32 هزار نفر سفر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مرقد حضرت حیقوق نبی (ع)، آرامگاه میر رضی‌الدین آرتیمانی، بازار سر پوشیده، خانه مسعودی (محل موزه تویسرکان)، قلعه شاهزادگان، خانه دکتر اقتداری، قلعه اشتران حمام و مسجد سرابی، کاروانسرای عباسی و کمر بسته شهر توریستی سرکان مناطق گردشگری غنی و با ارزش شهرستان که پذیرایی مسافران و توریسم علاقمند است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی تویسرکان با اشاره به اینکه بیشترین بازدید مسافران نوروزی در سال جاری تاکنون از مرقد حضرت حیقوق نبی (ع) بوده است، افزود: منطقه بکر طبیعی و توریست‌پذیر شهر سرکان دومین مرکز تفریحی مورد استقبال مسافران گردشگران در این ایام بوده است.

فتحی با بیان اینکه چهار نفر راهنمای محلی جهت استقرار و بازدید مسافران و گردشگران را هدایت می‌کنند، بیان کرد: هادیان مسافران نوروزی به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری در مناطق توریست روستای اشتران و گشانی مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: برای راهنمای مسافران به چادرهای هلال احمر در دو نقطه ورودی شهرستان افراد متبحر و کاردان در حوزه گردشگری به مهمانان نوروزی خدمات‌رسانی دارند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تویسرکان اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین پارامتر در رشد جذب توریست خواند و اذعان کرد: با هدف آشنای بازدیدکنندگان از تویسرکان اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور اطلاع‌رسانی و کاتالوگ آثار مناطق توریستی زیارتی، تاریخی و فرهنگی به مسافران عرضه و بنرهای راهنما نیز در سطح شهرستان نصب شده است.

وی از فعالیت 14 کمیته خدمات رسان نوروزی در حوزه‌های مختلف شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته‌های اصلی شامل اطلاع‌رسانی و تبلیغات، آمارگیری، خدمات شهری، امداد و نجات، اسکان، خدمات بهداشتی، برنامه‌های فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان در راستای ایجاد بستر آرامش و امنیت مسافران با همکاری و همگرایی همه‌جانبه همه دستگاه‌های عامل مربوطه شهرستان فعال هستند.

فتحی از برگزاری دو نمایشگاه در شهرستان خبر داد و گفت: بازارچه صنایع دستی با عرضه هنر هنروران در حوزه چرم، معرق، منبت، سفال و محصولاتی چون؛ گردو، بادام، آلو و نمایشگاه مبلمان در شهر سرکان و تویسرکان تا پایان تعطیلات به بازدیدکنندگان و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی یادآور شد: با آغاز تعطیلات نوروزی ایستگاه امداد و نجات هلال احمر نیز در راستای تأمین نیازهای ضروری و اولیه در مبادی ورودی همدان جوکار مستقر است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تویسرکان استقبال از نخستین مهمان نوروزی به تویسرکان را با اهدای هدیه سال نو یکی دیگر از برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی خواند و خاطرنشان کرد: تمام مسافران مستقر در محل‌های اسکان نوروزی برای امور بهداشتی می‌توانند از ویزیت رایگان به وسیله پزشکان حاضر در ستاد تسهیلات نوروزی استفاده کنند.

وی در پایان سخنان خود از آمادگی کامل شهرستان در بخش‌های مختلف در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران خبر داد و تأکید کرد: برای پاسخگوی به مطالبات مردم پیش‌بینی‌های لازم در حوزه‌های مختلف در قالب یک برنامه مدون کارشناسی شده صورت گرفته است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول