اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خبر داد

تشکیل ستادهای نوروزی در روستاهای گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان از راه‎اندازی ستادهای نوروزی در سطح روستاهای استان با مدیریت دهیاری‎ها، به منظور خدمات‎رسانی شایسته به مسافران نوروزی و اهالی استان خبر داد.

تشکیل ستادهای نوروزی در روستاهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان، حسن نوروزی با اینکه این ستادها با همکاری فرمانداری‎‎ها و بخشداری‎ها راه‎اندازی شد اظهار داشت: از بهمن ماه سال 1390، پیگیری‎های لازم از سوی دفتر امور روستایی در راستای راه‎اندازی ستادهای نوروزی روستاها، شناساندن ظرفیت‎های گردشگری روستاها و انجام اقدامات لازم با هدف ایجاد خاطره‎ای خوش از گلستان در ذهن گردشگران و... انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اقدامات مشترک در بین همه روستاها از جمله نصب پلاکارد و پارچه نوشته تبریک نوروز و خیرمقدم به مسافران و گردشگران و اهالی، زیباسازی روستاها، ساماندهی مناطق گردشگری آبادی، اجرای برنامه‎های فرهنگی، مرمت حفاری‎های معابر، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و معتمدان و تازه درگذشتگان آبادی، کمک به خانواده‎های کم‎بضاعت با حفظ‎ شأن والای انسانی و برنامه‎های گوناگون دیگر، کمپ‎های ثابت نیز به خاطر خدمات‎رسانی به مسافران و گردشگران در مناطق گردشگری و مسیرهای پرتردد تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان کمپ‎های زیارت و قرق گرگان، سیجوال ترکمن، تلور نوکنده، النگ و یساقی کردکوی، تنگلی داشلی‎برون، تاتارسفلی رامیان، قره‎گل کله مراوه تپه، تنگ‎راه و ترجنلی گالیکش را از جمله این کمپ‎ها برشمرد.

نوروزی افزود: مبادی ورودی استان و مناطق گردشگری پرتردد، توسط کمپ‎های مذکور که به ارائه خدماتی همچون معرفی مناطق گردشگری، توزیع رایگان آب جوش و غذاهای محلی و آب معدنی، نمایش صنایع دستی، اجرای برنامه‎های فرهنگی و... می‎پردازند پوشش داده شده است.

وی ادامه داد: راه‎اندازی این کمپ‎ها توسط دهیاری‎ها از ابتکارات استان گلستان بوده و با استقبال بسیار مناسبی از سوی مسافران و گردشگران مواجه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اذعان داشت: همچنین با همکاری مشترک این دفتر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در روستاهای پرتردد و دارای جاذبه‎های گردشگری، دهیاران و افراد توانمند بومی روستا با صدور کارت شناسایی معتبر تا پایان نوروز به عنوان راهنمایان محلی فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول