اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون

210 هزار مسافر نوروزی در کردستان اسکان یافتند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون 210 هزار مسافر نوروزی در استان اسکان داده شدند.

210 هزار مسافر نوروزی در کردستان اسکان یافتند

امیر الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در سنندج اظهار کرد: این تعداد مسافران نوروزی در کمپ‌های موقت، مدارس استان، خانه‌های استیجاری، مهمانپذیرها، هتل‌ها، مهمانسرای ادارات دولتی استان، خوابگاه دانشجویی و چادرهای شخصی اسکان داده شده‌اند.

وی گفت: از 28 اسفندماه گذشته تا 6 فروردین ماه جاری دریاچه زریوار مریوان 22 هزار و 500 بازدید کننده، مراکز تجاری بانه 56 هزار و 221 بازدید کننده و خانه کرد و موزه سنندج نیز 4 هزار و 650 بازدید کننده را داشته است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان افزود: در طول چند روز اخیر با توجه به مساعد بودن آب و هوا نسبت به چند روز نخست تعطیلات ورود مسافران و گردشگران به استان از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.

الهی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان بانه بیشترین مسافران نوروزی را داشته اضافه کرد: شهرهای سنندج، مریوان و سقز به ترتیب بیشترین آمار مسافرین نوروزی امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان به تمهیدات این ستاد برای اسکان و اقامت مهمانان اشاره کرد و افزود: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 24 هتل با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر و 22 مهمانپذیر با ظرفیت یک‌هزار نفر آماده پذیرش مسافر از استان‌های مختلف کشور است.

الهی تصریح کرد: 250 تخته چادر نیز با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های‌ ملت و آبیدر سنندج تا پایان تعطیلات مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان حدود یک‌هزار و 234 اثر باستانی شناسایی شده و بیش از 500 اثر از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول