اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور زنان هلال‌احمر خراسان‌رضوی:

بیش از 40 درصد جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی را بانوان تشکیل می‎دهند

خبرگزاری فارس: مشاور امور زنان هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: بیش از 40 درصد از 88 هزار نیروی داوطلب هلال‌احمر خراسان‌رضوی را بانوان تشکیل می‎دهند که در طرح نوروزی امسال در راهنمای مسافر در طرح نوروزی همکاری می‌کنند.

بیش از 40 درصد جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی را بانوان تشکیل می‎دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی معزز اکبری اظهار داشت: برنامه‎ریزی امور ‎زنان هلال‌احمر در راستای ساماندهی این بانوان در سال 91 متمرکز بر آموزش‎های امدادی است که آموزش بیش از هزار نفر در مشهد و 300 تا 500 امدادگر در شهرستان‎های استان برنامه‎ریزی شده است.

مشاور امور زنان هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: این افراد زیر نظر امور زنان جمعیت استان به عنوان تیم ویژه امدادگر نسوان فعالیت می‎کنند که به صورت اختصار از آنها به عنوان "تیم توانا" یاد می‎شود.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر هلال‌احمر خراسان‌رضوی در این ارتباط افزود: تیم توانا از چهار گروه تشکیل می‌شود که مشتمل بر کارمندان زن هلال‌احمر اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی، بانوان عضو بخش‎های جوانان و داوطلبان، کارمندان زن ادارات و نهادهای استان و هم‌چنین خانم‌های خانه‌دار و فعال در محلات است.

وی مهم‎ترین فعالیت‎های تیم توانا را آموزش بانوان در راستای کاهش خطرات و آسیب‎های حوادث و سوانح عنوان کرد و گفت: امدادگران این تیم می‎توانند در مواقع حادثه، وضعیت نسبی بهتر و آرامش را برای مصدومین ایجاد و آنها را تا رسیدن به درمان قطعی همراهی کنند.

مشاور امور زنان مدیرعامل هلال‌احمر استان ادامه داد: یکی دیگر از وظایف اعضای تیم توانا، همکاری با معاونت‎های جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پایگاه‎های امداد، سلامت و استقبال از مسافران در ایام مختلف سال است.

اکبری خاطرنشان کرد: عمده نیروهای فعال در درمانگاه‎های هلال‌احمر و نیز داروخانه شبانه‌روزی مشهد را بانوان متخصص تشکیل می‎دهند.

فرمانده بسیج خواهران جمعیت هلال‌احمر استان برنامه‎های آتی تیم توانا را مانورهای منطقه‎ای و بین‌المللی عنوان کرد و اذعان داشت: خراسان‌رضوی یکی از استان‎های پیشرو در فعالیت بانوان امدادگر بوده و برای برگزاری دوره‎های آموزشی یکپارچه تمام استان‎ها نیز اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول