اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله نخست سفرهای نوروزی انجام شد

امدادرسانی هلال احمر البرز به 3 هزار مسافر نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در مرحله نخست سفرهای عید 91 هلال احمر این استان به 3 هزار مسافر نوروزی خدمات رسانی کرده است.

امدادرسانی هلال احمر البرز به 3 هزار مسافر نوروزی

محمد منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این جمعیت به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات نوروزی در استان البرز تمام امکانات و نیروهای خود را برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی بسیج کرده است.

وی تصریح کرد: در زمان اجرای طرح‌های نوروزی که حدود یک ماه به طول می‌انجامد، هلال احمر استان البرز بیش از 10 پایگاه ثابت و سیار در محورهای اصلی جاده‌ای استان مستقر کرد.

این مسئول که مسئولیت کمیته خدمات امدادی ستاد تسهیلات نوروزی استان البرز را نیز بر عهده دارد،‌ ادامه داد: همچنین تمام نیروهای هلال احمر استان به صورت آماده‌باش در آمده و در ایام تعطیلات هیچ یک از ماموران ما به مرخصی نمی‌رود.

منتظری بیان داشت: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته خدمات رسانی به حدود 3 هزار مسافر نوروزی از روز بیست و پنجم اسفند ماه تا پنجم فروردین سال جاری است و این خدمات تا پایان تعطیلات رسمی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این تعداد از شهروندان با مراجعه به ایستگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر در جاده‌های استان البرز، از خدمات ما مانند دریافت کمک‌های اولیه مانند دارو و یا راهنماهای مربوط به امداد و نجات و گردشگری بهره‌مند شدند.

* ارائه خدمات امداد و نجات به 200 مسافر نوروزی در البرز

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: همچنین در این مدت حدود 200 مسافر نوروزی که نیاز به کمک داشتند، توسط ماموران ما خدمات امداد و نجات دریافت کرده و پس از حل مشکل به سفر خود ادامه دادند.

منتظری افزود: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای نوروزی نیز از صبح روز ششم فروردین آغاز شده، تمام نیروهای امدادی هلال احمر استان البرز با تجهیزات کامل در حال آماده باش هستند.

وی تاکید کرد: همچنین تجهیزات سخت‌افزاری هلال احمر استان نیز مانند یک دستگاه بالگرد امدادی به صورت شبانه‌روزی فعال بوده تا در صورت بروز بحران به کمک شهروندان بشتابد.

این مسئول یادآور شد: این در حالی است که حتی تیم‌های غواصی هلال احمر البرز نیز آماده بوده تا در صورت نیاز و ایجاد مشکل برای مسافران نوروزی در اطراف سد کرج، به مردم خدمات رسانی داشته باشند.

* اسکان اضطراری بیش از 170 مسافر توسط هلال احمر البرز

منتظری با بیان اینکه طی مرحله نخست سفرهای نوروزی بیش از 170 مسافر به دلایل مختلف به ویژه بروز کولاک و برف در محورهای کوهستانی البرز توسط جمعیت هلال احمر استان نجات یافتند، گفت: این افراد پس از دریافت کمک‌های امدادی به چادرهای تدارک دیده شده این جمعیت منتقل و به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی اذعان داشت: مسافران نوروزی فوق پس از رفع مشکل با سلامت کامل به سفر خود ادامه دادند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز در پایان تاکید کرد: خدمات رسانی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز تا روز پانزدهم فروردین در این استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن۱۰/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول