اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوثر:

مسافران از خرید گوشت بدون مهر نظارتی پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان کوثر گفت: مسافران و گردشگران نوروزی از خرید گوشت بدون مهر تائیدیه دامپزشکی به ویژه مسیرهای بین راهی پرهیز کنند.

مسافران از خرید گوشت بدون مهر نظارتی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا قلیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهر گیوی اظهار داشت: ماموران بهداشتی ما به جد کشتار دام و طیور را از نظر بهداشتی مراقبت می‌کنند تا مبادا گوشت ناسالم وارد چرخه مصرف شود.

وی از آغاز اجرای طرح نظارت دام پزشکی در ایام نوروز از 28 اسفند ماه خبر داد و افزود: این طرح از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین سال آینده ادامه دارد.این طرح با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت و مواد خام دامی انجام می‌گیرد.

قلیزاده هدف از اجرای این طرح را نظارت بر عرضه سالم و بهداشتی این نوع فرآورده عنوان کرد و افزود: اکیپ‌های بازرسی در تمام نقاط شهرستان استقرار یافته و بر توزیع و فروش مواد خام دامی نظارت خواهند کرد.

وی ابراز داشت: در این طرح تمامی مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌ها، قصابی‌‌‌ها، رستوران‌‌ها، مراکز فروش و عرضه گوشت، مرغ و ... نظارت می‌شوند.

رئیس دامپزشکی کوثر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت نیاز به کشتار و ذبح دام در منزل، برای بررسی و کنترل بیماری‌های بین انسان و دام با ماموران دامپزشکی مشورت کنند.

قلی زاده از مردم خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی مواد خام دامی، مراتب را به شبکه دامپزشکی کوثر اطلاع دهند.

بخشدار مرکزی شهرستان کوثر نیز در این جلسه به زیبائی‌های مناطق روستایی و کوهستانی کوثر اشاره در جذب مسافران و گردشگران کرد و اظهار داشت: روستاهای این شهرستان با برخورداری از منابع طبیعی کم نظیر و آب و هوای مطلوب، میزبان مسافران نوروزی هستند.

فتح‌اله مهرجو افزود: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کوثر در روستاهای این شهرستان جای گرفته‌اند.سرمایه‌گذاری کارشناسانه برای بهره‌وری حداکثری از جاذبه‌های گردشگری روستایی می‌تواند افزایش سطح اشتغالزایی و شاخصه‌های اقتصادی را در شهرستان چند برابر کند.

بخشدار مرکزی شهرستان کوثر با بیان اینکه جذب گردشگران داخلی در روستاها به تکمیل زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی آنها نیاز دارد اضافه کرد: در این راستا شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های هادی و بهسازی در روستاها باید در اولویت قرار گیرد.

مهرجو اظهار داشت: یکی از کمبودهای کوثر و روستاهای آن در زمینه جذب گردشگران، نبود اماکن اقامتی متناسب با تعداد میهمانان نوروزی است. ایجاد و توسعه اماکن اقامتی و رفاهی همچون چند سال اخیر باید در دستور کار قرار گیرد.

بخشدار مرکزی کوثر روستای هواشانق را از روستاهای پایلوت گردشگری شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: باید با توسعه زیرساخت‌های رفاهی از ظرفیت بالای این روستا به عنوان الگو و نمونه استفاده کرد.

مهرجو اذعان کرد: مقوله گردشگری روستایی باید به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ارتقا سطح درآمد عمومی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 در ادامه این جلسه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوثر نیز در سخنانی اظهار داشت: توزیع اقلام تبلیغی و فرهنگی ویژه نوروز 91 بین مسافران این شهرستان ادامه دارد.

میرروح‌اله محمدی افزود: این امر با هدف معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی کوثر به گردشگران نوروزی صورت می‌گیرد.

وی این اقلام فرهنگی را شامل نقشه شهرستان، کتابچه راهنما، اماکن اقامتی و بروشورهای اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: در تهیه این اقلام نهادها و ادارات مختلف این شهرستان همکاری داشته‌اند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوثر بیان کرد: بازدید از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان ویژه نوروز تا 13 فروردین ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان کوثر به دلیل شرایط آب و هوایی و داشتن آثار تاریخی و گردشگری همواره به ویژه تعطیلات نوروزی پذیرای خیل مسافران است.

از جاذبه ‌های گردشگری شهرستان می‌توان آبگرم گیوی (ایستی سو)، سنگ رستم (رستم داشی)، زنجیر و پیر، غار یخگان (بوزلوق)، دربند مشکول و منبر مشهور مسجد مشکول، پل فیروزآباد، دلیکلی داش، پل پردلیس، سرمستان یا سلمستان، حمام سنگی (داش حمام) و محیط دلپذیر و آرام منطقه و هوای لطیف کوهستان و مناطق زیبای طبیعی را نام برد که همه ساله مسافران زیادی از شهر های دور و نزدیک و گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کند.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول