اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

عرب: بازدید از موزه مردم‌شناسی سرایان افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: در نوروز امسال آمار بازدیدکنندگان از موزه مردم‌شناسی سرایان به طور چشمگیری افزایش یافت.

عرب: بازدید از موزه مردم‌شناسی سرایان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب صبح امروز در بازدید از موزه‌های سرایان اظهار داشت: در نوروز امسال آمار بازدیدکنندگان از موزه مردم‌شناسی سرایان واقع در محل کاروانسرای شاه عباسی شهر افزایش چشمگیری داشته به طوریکه فرصت استراحت را از راهنمایان موزه گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات تا پنجم فروردین‌ماه بیش از 2 هزار نفر از موزه مردم‌شناسی سرایان بازدید کرده‌اند.

عرب تصریح کرد: فاز اول موزه مردم‌شناسی سرایان در محل شترخان کاروانسرای سرایان راه‌اندازی شده و طبق طرح تهیه شده قرار است تمام فضای کاروانسرا به عنوان موزه تجمیعی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در بازدید از موزه مشاهیر بیرجند اظهار داشت: موزه مشاهیر بیرجند در خانه تاریخی پردلی واقع در بافت تاریخی بیرجند دایر شده و میزبان مسافران است.

مرتضی عربی تصریح کرد: در این موزه مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌ها، اسناد و نسخ خطی، تألیفات، نشان‌های ملی، علمی و ادبی، لوح‌ها، عکس‌ها و لوازم شخصی بزرگان علمی و فرهنگی این خطه از ایران زمین به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: اشیای به نمایش درآمده جایگاه و موقعیت این بزرگان را در عرصه مجامع علمی و فرهنگی و بعضاً جهان تبیین می‌کند و آثار این موزه بر اساس دوره تاریخی از قرن هفتم تا سیزدهم هجری شمسی در دو بخش کلی و در دو طبقه به نمایش گذاشته شده است.

عربی یادآور شد: طبقه فوقانی موزه به آثار مفاخر و مشاهیر قرون هفتم تا دهم هـجری شمسی و نیز در طبقه همکف از قرن دهم تا سیزدهم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول