اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

چنشت سرزمین رنگ‌ها / نمایش عروسی 3 روزه چنشتی‌های سربیشه

خبرگزاری فارس: مراسم نمادین عروسی روستای هدف گردشگری چنشت در باغ و عمارت جهانی اکبریه جمعه چهارم فروردین اجرا می‌شود.

چنشت سرزمین رنگ‌ها / نمایش عروسی 3 روزه چنشتی‌های سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند بازسازی و اجرای نمادین مراسم عروسی روستای چنشت، در روز جمعه چهارم فروردین 1391 در باغ و عمارت جهانی اکبریه ساعت 17 برگزار می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات نوروزی خراسان جنوبی گفت: روستاهای چنشت معروف به سرزمین رنگ‌ها، به علت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان جنوبی شناخته می‌شود.

رضا حمزه تصریح کرد: مراسم عروسی در روستای چنشت که زبانزد خاص و عام است،  سه روز متوالی به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه در مراسم عروسی روستای چنشت داماد را بر اسب سوار کرده و تا پای تخت (محل استقرار عروس) همراهی می‌کنند، اظهار داشت: در طول این مسیر ریش سفیدان و بزرگان در پشت سر اسب به خواندن آهنگ‌های محلی ـ مذهبی مشغولند و همچنین زنان کهنسال در جلوی اسب نواهای محلی خاصی را زمزمه می‌کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات نوروزی خراسان جنوبی گفت: در شب پایانی داماد و عروس را به همراه هم بر اسب سوار کرده و با صدای دلنواز موسیقی محلی آنها را تا خانه داماد همراهی می‌کنند و بعد از ورود به خانه داماد اهالی روستا  هر کس در خور بضاعت، مبلغی را به داماد هدیه می‌کند.

حمزه با بیان اینکه لباس سنتی زنان این روستا منحصر به فرد بوده و جذابیت زیبا و فوق‌العاده‌ای به لحاظ رنگ‌ها دارد، افزود: روستای چنشت در شهرستان سربیشه، در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرق شهرستان بیرجند واقع است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول