اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

شبنم‌زاده: وجود بیش از 186 اثر تاریخی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس از وجود بیش از 186 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

شبنم‌زاده: وجود بیش از 186 اثر تاریخی در فردوس

کاظم شبنم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شهرستان فردوس دارای بافت تاریخی و نمونه‌های ارزشمندی در این زمینه است.تاکنون بیش از 68 اثر تاریخی شهرستان فردوس ثبت آثار ملی و 118 اثر تاریخی جدید نیز شناسایی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس شهر تاریخی تون، مسجدجامع، مسجد و حمام کوشک، مسجد و آب انبار سیدی، مدرسه علیا، مدرسه حبیبیه و حمام سردشت را از جمله آثار تاریخی به ثبت رسیده شهرستان فردوس برشمرد.

شبنم‌زاده افزود: منطقه نمونه گردشگری در 15 کیلومتری شهرستان فردوس نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود که در ایام تعطیلات نوروز پذیرای حجم بالای مسافر است.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری بیش از 500 تخته چادر در چهار کمپ امامزادگان، پارک تون، آبگرم معدنی و میدان بسیج اسلامیه آماده پذیرایی و استقبال از مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی فردوس یادآور شد: در حال حاضر بیش از 50 تا 60 درصد آمار ورودی مسافران به استان خراسان جنوبی مربوط به مسیرهای مواصلاتی به شهرستان فردوس است.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول