اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

رضایی: ورود مسافر به خراسان جنوبی به مرز یک میلیون نفر رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ورود مسافر به این استان در چهار روز اخیر به مرز یک میلیون نفر رسیده است.

رضایی: ورود مسافر به خراسان جنوبی به مرز یک میلیون نفر رسید

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته منظم‌تر و منسجم‌تر پیگیری می‌شود، اظهار کرد: امسال در همه مبادی ورودی استان سوغات همه شهرستان‌ها را عرضه کرده‌ایم.

وی به اماکن دیدنی بیرجند اشاره کرد و افزود: یکی از تکایای معروف شهرستان بیرجند حسینیه نواب است که در دوران سلطنت شاه عباس صفوی با فرمان امیرزاده خاتون ملقب به نواب یا بی‌بی نواب که نامبرده یکی از همسران امیر اسماعیل خان و از زنان معتقد خاندان خزیمه بوده احداث شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: کتیبه‌ای که در قسمت پیش طاق ورودی حسینیه واقع است تاریخ 1001 هجری قمری بر آن حک شده و عمل حاجی یار آگاه را نشان می‌دهد که احتمالاً گچبری‌های پیش طاق توسط وی انجام گرفته است.

رضایی افزود: این تکیه با عظمت دارای موقوفات متعدد از قبیل زمین‌، آب، اشجار در داخل شهر و روستای اطراف قاینات بوده است که تا اواخر سال‌ 1357 نگهداری می‌شده است.

وی از باغ شوکت‌آباد به عنوان فضایی دیدنی در مرکز استان یاد کرد و یادآور شد: در شرق شهر بیرجند و جنوب روستای شوکت‌آباد مجموعه عظیمی شامل باغ، عمارت، اصطبل، ورودی و محل زندگی خدمه قرار گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: این مجموعه که حدود هشت هکتار وسعت دارد در دوران حکومت امیر شوکت‌الملک علم ساخته شده و از اماکن مسکونی به شمار می‌رود.

رضایی تصریح کرد: بنا شامل دو ورودی است که یکی از جبهه شمالی باغ و دیگری در جبهه شرقی آن قرار دارد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول