اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

براتی: استقبال از رقص محلی مرزنشینان درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان از استقبال مسافران نوروزی از رقص محلی مرزنشینان درمیان خبر داد.

براتی: استقبال از رقص محلی مرزنشینان درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند رجبعلی براتی ظهر امروز در بازدید از قلعه تاریخی فورگ اظهار داشت: مراسم موسیقی محلی همراه با رقص محلی در محل قلعه اسدیه و ورودی شهر اسدیه روزهای گذشته برگزار شد که با استقبال بالای مردم همراه بود و به همین خاطر این برنامه امروز در محل بازارچه صنایع دستی و سپس در محل قلعه اسدیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در محل قلعه اسدیه نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه عکس‌های بناهای تاریخی شهرستان با عنوان نمایشگاه عکس‌های بناهای تاریخی در یک نگاه آماده بازدید علاقمندان است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه قلعه فورگ برای بازدید عموم مردم، مسافران و گردشگران از مدت‌ها قبل آماده است، گفت: این بنا از نوع قلاع کوهستانی و نقشه آن نامنظم است که از ناهمواری‌های کوه تبعیت کرده است.

براتی تاکید کرد: ساخت این قلعه در زمان میرزا بقاخان از حکام محلی دوره نادرشاه آغاز شد و پس از وی توسط پسرش میرزا رفیع خان به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این قلعه همچون دیگر سازه‌های دفاعی دارای برج و بارو است که فضاهای داخلی آن شامل شاه‌نشین، محل زندگی خدمه، اصطبل، انبار مهمات، کوره آجرپزی، حوض انبار، انبار ذخیرة آذوقه و زندان را احاطه کرده‌اند، یادآور شد: تعداد 29 برج مدور در فواصل مختلف حصار قرار گرفته‌اند که برای دیده‌بانی و دفاع از آنها استفاده می‌شده است.

فرماندار درمیان گفت: بخش شاه‌نشین که محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده در بلندترین نقطه قلعه قرار دارد و فضاهایی نظیر مسجد، آب انبار، اصطبل و اتاق‌های متعدد را در بر داشته است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول