اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین:

حول حالنا حقیقتا در راهیان نور اتفاق می‌افتد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین گفت: حول حالنا حقیقتا در راهیان نور اتفاق می‌افتد و تأثیرات عظیم این حرکت فرهنگی قابل مشاهده است.

حول حالنا حقیقتا در راهیان نور اتفاق می‌افتد

عباس کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نخستین سالی است که با تدبیر مسئولان در قرارگاه مرکزی راهیان نور، برنامه راهیان نور به صورت سالانه در طول سال برگزار می‌شود.

وی افزود: راهیان نور در استان قزوین در سال جاری در سه بخش برگزار شد، اعزام دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بازدیدهای عمومی راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور از این جمله هستند که آثار و برکات زیادی در جامعه داشته است.

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین ادامه داد: زمانی که چشمه‌ای جاری می‌شود و جویی از آن سرازیر، آثاری از خود دارد که همه از آن بهره می‌برند، خصوصیت راهیان نور نیز همینطور است که آثار و برکات این حرکت اثرگذار از شهرهای آغازین تا مناطق عملیاتی و مشهد شهدا ادامه دارد و آثار فرهنگی خاصی نیز از خود بر جای گذاشته است.

کاظمی خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی، ستاد فرهنگی راهیان نور قزوین ذیل قرارگاه راهیان نور استان و با چهار کمیته تولید محتوا، تبلیغات و فضا سازی، روایت‌گری و روحانی و اطلاع‌رسانی و روابط عمومی کلیه فعالیت‌های فرهنگی راهیان نور را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: استقبال بسیار خوبی از راهیان نور صورت گرفته و با وجود اینکه این اردوها در سال گذشته در طول سال نیز برگزار شد، با ایجاد ظرفیت‌های جدید، استقبال نیز بیش از پیش می‌شود که از برکات یاد و نام شهداست.

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین با بیان این مطلب که راهیان نور اثرات حیرت‌انگیزی بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌گذارد، تأکید کرد: حس تأثیرپذیری زائران مشهد شهدا قابل مشاهده است ولی باید این ارتباط با خدا، قرآن، ائمه و شهدا که به واسطه پایمردی و ولایت‌مداری شهدا ایجاد شده، تداوم داشته باشد.

کاظمی راهیان نور را معنای واقعی حول حالنا عنوان و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، پرورشی و دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند، راهیان نور ابزار و سلاح مؤثری برای مقابله با جنگ نرم است.

وی تشریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی ظرفیت‌های راهیان نور است، شهدا در دوران دفاع مقدس با جنگیدن خود به اسلام خدمت کردند و امروز یاد و خاطرشان دوچندان به اسلام و انقلاب خدمت می‌کند.

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین پیرامون تعداد زائران راهیان نور استان قزوین عنوان کرد: سه هزار و 500 نفر دانشجو، بیش از 10 هزار نفر به صورت عمومی و 16 هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر از اوایل مهر ماه سال 90 تاکنون به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: در تابستان سال گذشته نیز بیش از چهار هزار نفر از استان قزوین به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند. با تجربه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدیریت راهیان نور در زمینه‌های مختلف پشتیبانی، فرهنگی، روایت‌گری، استفاده از طلاب جوان و ارائه گفتمان دینی در این اردوها دارد به صورت مداوم ارتباط فکری و فرهنگی در این اردوها برقرار می‌شود.

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قزوین یادآور شد: با توجه به فعالیت شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای که اصلی‌ترین جزء جامعه، یعنی خانواده را هدف گرفته است، راهیان نور می‌تواند نقش فرهنگی مناسبی را در این جنگ نرم ایفا کند.

کاظمی افزود: راهیان نور به برکت قرآن و ولایت‌مداری باعث شده تا تیرهای دشمنان به سنگ بخورد و با هزینه‌های حداکثری، دشمن تنها در لایه‌های سطحی موفقیت‌های حداقلی کسب کرده است.

علی‌رغم تمام هجمه‌های دشمن، آثار فرهنگی راهیان نور مانند حضور 70 درصدی مردم قزوین در انتخابات 12 اسفند بر همگان آشکار است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول