اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا مطرح کرد

ضرورت توجه به اتقان روایتگری در اردوهای راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا گفت: یکی از مسائل اساسی در زمینه راهیان‌نور اتقان روایتگری و هدفمند بودن آن است که تنها با تکیه بر پژوهش میسر خواهد بود.

ضرورت توجه به اتقان روایتگری در اردوهای راهیان‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی فندرسکی در حاشیه بازدید از اردوهای راهیان‌نور با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه روایت سیره شهدا در پشتیبانی فکری اردوهای راهیان‌نور اظهار داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا با توجه به اهدافی که از آغاز برای خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترسیم کرده است، برای غنی‌سازی این اردوها و محتوای محصولات فرهنگی در ارتباط با راهیان‌نور، موضوع پژوهش را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: خروجی‌های پژوهشی این مؤسسه که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بخشی در اختیار راویان و کارشناسانی که در جریان اردوهای راهیان‌نور نقش ایفا می‌کنند قرار می‌گیرد و بخش دیگر نیز مستقیما به زائران اهدا می‌شود.

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: از زمانی که اعضای این مؤسسه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند تاکید ایشان بر اتقان روایتگری‌ها، مؤسسه سیره شهدا را بر آن داشته تا فعالیت‌های گسترده‌ای برای تربیت راویان مطلع و آگاه انجام دهد.

وی ابراز داشت: اتقان محتوا در عرصه روایتگری یکی از نکات مهمی است که در اردوهای راهیان‌نور به تاثیرگذاری بر نسل جوان کمک می‌کند و در این راستا پژوهش و مطالعات راهبردی توسط متخصصان اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: معاونت پژوهشی و مطالعات راهبردی موسسه روایت سیره شهدا پژوهش‌های خود را در تمام ابعاد سیاسی، نظامی، پژوهشی و معرفتی مربوط به دفاع مقدس گسترش داده است.

فندرسکی اظهار داشت: به منظور پشتیبانی از این فعالیت‌های پژوهشی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به همت این موسسه راه‌اندازی شده و مجموعه کاملی از کتب مرتبط با این موضوع برای استفاده محققان و راویان گردآوری شده است.

وی افزود: این کتابخانه که بزرگترین کتابخانه تخصصی جهاد و شهادت زیر نظر کتابخانه ملی است، دفاع مقدس را در تمام ابعاد و زوایای فرهنگی و سیاسی مورد توجه قرار داده است.

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا خاطر نشان کرد: در این چند سال کتاب‌های زیادی در زمینه دفاع مقدس توسط مؤسسه روایت سیره شهدا تدوین شده که در اردوهای امسال حدود 600 هزار نسخه از این کتاب‌ها را در اختیار زائران قرار داده‌ایم.

وی در پایان ابراز داشت: سعی کردیم فعالیت امسال از لحاظ محتوا بیش از چند برابر سال‌های گذشته باشد و در سال 91 نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی این مؤسسه داریم.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول