اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی سپاه قدس گیلان خبر داد

اعزام 60 هزار گیلانی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: مسئول اردویی سپاه قدس گیلان گفت: امسال 60 هزار زائر گیلانی در قالب کاروان راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

اعزام 60 هزار گیلانی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رضا احمدی در جمع اعضای ستاد راهیان نور گیلان با تبریک ایام نوروز و با اشاره به استقرار ستاد راهیان نور در اهواز، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی زائر گیلانی از یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند.

به گفته وی، تاکنون تعداد 41 هزار و 400 نفر زائر گیلانی از مناطق شمال غرب، غرب و جنوب کشور بازدید کرده‌اند.

این مسئول، افزود: تعداد سه هزار و 200 نفر از بازدید کنندگان مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده‌اند.

وی، با بیان اینکه مرحله دوم اعزام راهیان نور ویژه طرح دفاعی دانش‌آموزی است، تصریح کرد: تا کنون بیش از 97 درصد این سهمیه اعزام شده‌اند.

احمدی، اذعان داشت: از بین این دانش‌آموزان تعداد 12 هزار و 5 نفر پسر و 12 هزار و 608 نفر نیز دختر بودند.

وی با اشاره به برنامه بازدید دانش‌آموزان ابراز داشت: ابتدا کاروان‌های دانش‌آموزی برای بازدید به هویزه و سپس به دهلاویه اعزام شدند و در شب نخست نیز برنامه نمایش بصیرتی مردان آسمانی برای این دانش‌آموزان به نمایش در‌آمد که با استقبال گسترده دانش‌آموزان مواجه شد.

مسئول اردویی سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه امسال تعداد زائران نسبت به سال گذشته با افزایش 100 درصدی مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 60 هزار نفر برسد.

وی درباره حجم گسترده زائران و لزوم تهیه تدارکات وسیع به ویژه با توجه به اعزام گسترده دانش آموزان، گفت: فشار اصلی کار به‌عهده خادمان شهداست و تلاش بسیار زیاد آنها ستودنی است و این عزیزان شب‌های بسیار زیادی برای بهتر انجام شدن کار تا صبح بیدار مانده‌اند.

احمدی، برگزاری بالغ بر 70 جلسه ستادی راهیان نور در استان قبل از اعزام و برطرف شدن مشکل ترابری را بسیار مهم دانست.

وی، گیلان را استان توریستی خواند و تصریح کرد: با توجه به عدم وجود راه‌آهن در گیلان بیشتر اتوبوس‌های استان در ایام نوروز به حمل و نقل مهمانان نوروزی اختصاص می‌یابد و تهیه وسیله نقلیه کافی و مناسب برای زائران مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از کارهای سنگین در انجام این ماموریت است.

وی، وقوع حوادث در طول این ایام را صفر دانست و افزود: تنها حادثه‌ای که به وقوع پیوست تصادف یک خودروی سواری مربوط به دو خادم شهدای رشت بود.

این مسئول، به اهداف برپایی اردوهای راهیان نور اشاره کرد و یادآور شد: زیارت راهیان نور کلاس درسی برای زائران است که معلمان این کلاس شهدا هستند و درس این کلاس تقوا و ایثار و گذشت و تحمل سختی‌ها در زندگی است و این ما نیستیم که کار شهدا را انجام می‌دهیم بلکه خود شهدا ما را هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول