اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

تقویت حوزه اقتصادی کشور دغدغه جدی رهبر انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: با توجه به نامگذاری امسال ساماندهی و رونق حوزه اقتصاد کشور از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.

تقویت حوزه اقتصادی کشور دغدغه جدی رهبر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به شرایط حساس کنونی که دشمنان انواع تحریم و تهدیدها را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند تقویت حوزه اقتصادی و اشتغالزایی و رونق تولیدات ملی در بی‌اثر کردن توطئه دشمنان نقش محوری دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با هر شیوه‌ای به جنگ با اسلام آمده‌اند و از هیچ‌گونه رفتار خصمانه ابایی ندارند بر ضرورت هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یکی از سنگرهای مهم مقاومت در برابر دشمنان ذکر کرد و گفت: باید با تلاش مضاعف کشتی انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نظام اسلامی نه تنها برای امت‌ها و دنیای اسلام بلکه برای عالم بشریت باعث بیداری شده است گفت: انقلاب ایران یک بیداری عالم‌خیز و یک بیداری اسلامی را سبب شده است و باید در تمام زمینه‌ها از جمله در امور اقتصادی و خودکفایی نیز الگو قرار گیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به حضور مردم در تمام صحنه‌ها افزود: تولید پایه حرکت و بزرگترین خدمت و عبادت است و مردم و مسئولان استان مرکزی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی، صنعتی و خدمات استان باید به صورت تخصصی و جدی در عملیاتی کردن خواسته رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

وی رأی مردم را رأی به اسلام، به نظام و ارزش‌های اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که به عنوان منتخبین مردم راهی مجلس شدند باید به این موضوع مهم توجه کنند و آنچه انجام می‌دهند برای اسلام، قرآن، عزت و عظمت کشور باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی وابستگی اقتصاد کشور را یک ضعف توصیف کرد و گفت: باید در سایه تقویت فرهنگ مصرف تولیدات ملی بستر پویایی کشور را بیش از پیش فراهم کنیم و دیگر مصرف‌کننده اجناس بی‌کیفیت خارجی نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحولات عالم  طبیعت افزود: فصل بهار تحول عالم طبیعت است و قرآن در تعمق و فهم آن سفارش زیادی کرده است و ما باید با درس گرفتن از تحولات طبیعت خداشناسی و معرفت الله را در خود تقویت کنیم.

این مقام مسئول از ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: پدران و مادران مؤمن فرزندان خود را تشویق به تحصیل در حوزه‌های علمیه کرده و برای حوزه‌ها تبلیغ کنند.

اشاره به ارتحال حجت‌الاسلام سید احمد خمینی و تاکید بر لزوم پیروی از مقام معظم رهبری از دیگر محورهای امام جمعه موقت اراک بود.

خطیب جمعه اراک افزود: فصل بهار تحول عالم طبیعت است که قرآن در تعمق و فهم آن سفارش زیادی کرده و باید از تحولات طبیعت به خداشناسی و تقویت معرفت الله رسید.

امام جمعه اراک در ادامه با یادآوری نزدیکی ایام فاطمیه گفت: آشنایی با سیره و اخلاق حضرت فاطمه(س) باید در رأس برنامه‌های بخش‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد تا همه از این دریای بیکران فضایل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول