اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های دیدنی گیلان/

نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلان / تفریحات رایج در تالاب

خبرگزاری فارس: نیلوفرهای آبی تالاب انزلی یکی از شاهکارهای خلقت خداوندی و زیباترین مناظر آبی گیلان است.

نیلوفر آبی تالاب انزلی زیباترین منظره آبی گیلان / تفریحات رایج در تالاب

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تالاب انزلی یکی از زیباترین مناظر آبی گیلان بوده و محلی برای تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است.

در داخل تالاب جزایر زیبایی وجود دارد و در شهر انزلی و آب‌کنار در حال آن قرار دارند و از دیدنی‌های چشم نواز تالاب انزلی می‌توان به نیلوفرهای آبی اشاره کرد که سر از آب برون آورده و سطح وسیعی از تالاب را می‌پوشانند.

رویش نی در تالاب انزلی نیز یکی از مظاهر اصلی اکوسیستم طبیعی تالاب است و انبوه پرندگان در این نیزار زندگی می‌کنند و ضمن تهیه غذای خود به تخم‌گذاری و تولید مثل در آن ادامه می‌دهند.

هر ساله هزاران پرنده مهاجر از بخش‌های شمالی برای زمستان‌گذرانی و ادامه حیات به تالاب انزلی روی می‌آورند و نیزارها رویشگاه گیاهی با قابلیت انعطاف‌ فراوان هستند که در صنایع دستی و بومی گیلان نیز کاربرد قابل توجهی دارند و حصیر، زنبیل، سبد و... از آن ساخته می‌شود.

تالاب بین‌المللی انزلی، زیباترین و بزرگ‌ترین تالاب دنیاست که سواحلی پوشیده از نیزار و گل‌های دریایی رنگارنگ دارد.

قایق‌رانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در تالاب انزلی است و به دلیل فراوانی گل‌های نیلوفر به جزیره گل‌ها نیز معروف است و انواع ماهیان و گیاهان در تالاب وجود دارند.

تالاب انزلی در ساحل جنوب غربی دریای خزر، در غرب دلتای سفیدرود و در جنوب بندرانزلی واقع شده و از قسمت غرب به روستای کپورچال و روستای آب‌کنار، از جنوب به صومعه‌سرا و بخش‌های رشت محدود شده است.

تالاب بین‌المللی انزلی یکی از جاذبه‌های دیدنی گیلان است که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن آن به این استان سفر می‌کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول