اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان:

سد کینه‌ورس در شهرستان ابهر سرریز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: با توجه به آب شدن برف در طی دو روز آینده احتمال سرریز‌ شدن سد کینه‌ورس وجود دارد که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

سد کینه‌ورس در شهرستان ابهر سرریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران استان زنجان اظهار کرد: از چهار بامداد روز چهارشنبه بارش برف در اکثر نقاط استان زنجان آغاز شد و با توجه به بروز کولاک و طوفان مشکلات زیادی در استان به وجود آمد.

وی با بیان اینکه صبح امروز نیز زلزله‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر منطقه طارم را لرزاند افزود: این زلزله در نزدیکی شهر آب‌بر اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارتی در این زمینه گزارش نشده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه از ساعات اولیه صبح امدادرسانی به در راه ماندگان صورت گرفت تصریح کرد: چندین خودرو در نقطه صفر عوارضی زنجان به صورت زنجیره‌ای با هم برخورد کردند که خوشبختانه این حادثه نیز خسارتی نداشته است.

وی با بیان اینکه نسبت به انتقال مصدومان حادثه اقدام شده است افزود: از ساعت 11 صبح دیروز اتوبان زنجان به قزوین نیز با توجه به برودت هوا و طوفان مسدود و برنامه‌ریزی برای اسکان در راه ماندگان و کمک‌رسانی به مردم صورت گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه بسته شدن جاده‌ها مشکلات زیادی را برای مسافران به وجود آورد افزود: با اقدامات اولیه و اسکان لازم در مساجد استان مشکلی در این راستا به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه بروز بحران برای شبکه برق استان مشکلاتی را ایجاد کرد خاطر نشان کرد: در برخی نقاط استان قطعی برق گزارش شد که با تمهیدات انجام شده این مشکلات نیز حل و در حال حاضر تنها در چند روستا به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی مشکل برق‌رسانی وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه با توجه به طوفان شدید خطر سرریز شدن سد کینه‌ورس و سد تهم وجود داشت، اما تاکنون این دو سد سرریز نشده‌اند یادآور شد: با توجه به آب شدن برف در طی دو روز آینده احتمال سرریز شدن سد کینه ورس وجود دارد، که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در سطح استان در 24 ساعت گذشته اسکان یافته‌اند افزود: 7 هزار نفر در شهرستان زنجان و مابقی نیز در شهرستان‌های استان اسکان داده شده‌اند.

معاون عمرانی استاندار زنجان از بروز دو حادثه در جاده دندی و راه‌آهن ابهر خبر داد و افزود: دو نفر در جاده دندی و دو سوزنبان نیز در راه آهن ابهر به دلیل کاهش دید جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از ساعت پنج صبح دیروز بارش برف در استان آغاز شد که از ساعت 9.30 به دلیل وزش باد و بروز طوفان به بحران تبدیل شد.

صفی‌الله کرامتی ادامه داد: 10 هزار و 516 نفر درround: #ffd700">جاده‌های استان تردد داشتند که همه این افراد در محل‌های مورد نظر اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه در بخش سلطانیه ابهر 520 نفر اسکان داده شدند افزود: 600 نفر نیز در شهرستان ایجرود در شهرهای حلب و زرین‌آباد اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: زلزله‌ای به بزرگی 6.8 دهم ریشتر در شعاع 10 کیلومتری شهر آب‌بر صبح امروز رخ داد که خوشبختانه خسارتی نداشته است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول