اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی آبیک خبر داد

برپایی 3 چادر راهنمای گردشگری در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبیک از برپایی سه چادر راهنمای گردشگری و یک سیاه‌چادر فروش صنایع دستی در ایام نوروز در شهرستان آبیک خبر داد.

برپایی 3 چادر راهنمای گردشگری در آبیک

عباس میرزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: به مناسبت جشن باستانی نوروز، توزیع اقلام تزئینی مرتبط با ایام نوروز را در دستور کار قرار داریم.

وی تعیین مکانی دائم برای ستاد تسهیلات نوروزی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: با تحقق این مسئله، نمایش آیینی "سیاه ببو، سفید ببو" با سه بازیگر و محوریت ازدواج و غلبه خیر بر شر و خوب بر بد و نیز موسیقی سنتی و ساز و دهل برگزار می‌شود.

میرزایی از برپایی چادر راهنمای گردشگری در میدان مادر، جاده قدیم جنب رستوران قشلاق و نیز در اتوبان جنب رستوران لاله صحرا خبر داد و تأکید کرد: در این چادرها راهنمایان اقلام فرهنگی تبلیغی از قبیل نقشه راه‌ها، پوستر بناها و طبیعت استان، بروشور تخصصی شهرستان و معرفی آثار و بناها به تعداد یک هزار بروشور و آدرس هتل‌های طرف قرارداد با سفر کارت را بین مسافران نوروزی توزیع می‌کنند.

وی از برپایی سیاه‌چادر گردشگری در میدان مادر آبیک خبر داد و افزود: در این چادر، غرفه صنایع دستی کارآموزان برپا می‌شود که به فروش می‌رسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امسال 600 نفر در کلاس‌های آموزشی رشته‌های منبت، معرق، تذهیب و نگارگری، احجام چوبی، عروسک‌بافی، چرم، گیوه‌دوزی، سفال‌گری، گلیم از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبیک تصریح کرد: در ایام نوروز یک سیاه‌چادر گردشگری را در میدان مادر برپا می‌کنیم که در آن صنایع دستی کارآموزان مانند سفال، گلیم، گیوه، عروسک‌بافی، چرم و کاغذی به فروش می‌رسد.

میرزایی از حضور 9 نفر از کارآموزان در همایش بسته‌بندی نمونه کار استان زنجان خبر داد و یادآور شد: استان قزوین رتبه نخست در بسته‌بندی صنایع دستی را کسب کرد.

وی گفت: در سال جاری، مرمت و بازسازی امام‌زاده ابراهیم روستای ابراهیم‌آباد که بنایش مربوط به دوره صفویه است به اتمام رسید و این در حالی است که مرمت مقبره رئیس‌المجاهدین را نیز آغاز کرده‌ایم که در سال آینده ادامه دارد.

این مسئول از برپایی نمایشگاه آثار ترم زمستان کارآموزان با حضور 169 کارآموز و یک هزار اثر در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و افزود: این نمایشگاه تا پایان اسفند برای علاقه‌مندان در این اداره دایر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبیک، بر توجه بیشتر مسئولان و حمایت‌های مادی و معنوی آنان از این اداره برای اجرایی کردن برنامه‌ها تأکید و یادآور شد: ساعات کار راهنمایان گردشگری از ساعات هشت صبح الی 19 و ساعت کار ستاد تسهیلات نوروزی از هشت صبح الی 23 است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول