اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل:

391 کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا کنون 391 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان اردبیل کشف شده است.

391 کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر علی روستایی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان انتظامی و قضایی اردبیل اظهار داشت: در کشف انواع مواد مخدر با یک رشد 55 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بودیم به طوری که سال گذشته در این استان بیش از 252 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های موفق در رشد و افزایش کشفیات مواد مخدر اعلام کرد و افزود: امسال 28 باند مواد مخدر منهدم شده و شاهد برخورد سنگین و حتی صدور رای اعدام  برای قاچاقچیان و دانه درشت‌های مواد مخدر بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد:‌ نیروی انتظامی استان در یک سال اخیر 118 قبضه انواع سلاح را نیز کشف کرده که یکی از سلاح‌های کشف شده در ستاد یک کاندیدای مجلس نهم بوده به طوری که فشنگ آن نیز در لوله و جان تفنگ آماده شلیک بوده است که البته خود کاندیدای مورد نظر از حمل سلاح توسط یکی از طرفدارانش آگاهی نداشته است.

روستایی یادآور شد: پلیس استان با تمام توان با ناامن‌کنندگان و هنجار‌شکنان در ایام نوروز برخورد می‌کند و تمهیدات خوبی را نیز برای مقابله و مواجهه با برخی ناامنی‌های احتمالی در نظر گرفته است.

 

15 فقره قتل در اردبیل رخ داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در ادامه سخنان خود میزان سرقت رخ داده در استان را در سال 90 بیش از 3 هزار و 58 مورد اعلام کرد و بیان داشت: 72 درصد این سرقت‌ها کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل همچنین با اشاره به رخداد 15 مورد قتل و کشف 16 مورد قتل رخ داده در استان در سال جاری یادآور شد:‌ بیشترین موارد قتل در اردبیل رخ داده است.

روستایی با یادآوری اینکه عمده ورود مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی به ویژه استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به استان اردبیل انجام می‌شود، تصریح کرد: در این استان هیچگونه ترانزیت مواد مخدر وجود ندارد.

وی برآورد تعداد معتادان استان را 40 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: نگرانی ما از تعداد معتادان نیست بلکه از شدت اعتیاد است که از حالت سنتی به صنعتی به ویژه مصرف کراک و شیشه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده با راه‌اندازی اردوگاه ترک اعتیاد در استان معتادان کارتن خواب را جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول