اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس خبر داد

کاهش روند توزیع و مصرف مواد مخدر

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: روند توزیع و مصرف مواد مخدر در سلماس از دو سال گذشته تاکنون به طور چشمگیری کاهش یافته است.

کاهش روند توزیع و مصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس مرتضی نظری در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اداری، قضایی و نیروی انتظامی سبب به نتیجه رسیدن اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان شده است.

وی آموزش عمومی، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در ارتباط با مواد مخدر را در کاهش پدیده شوم اعتیاد در جامعه مؤثر عنوان کرد و خواستار به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در سلماس برای کاهش آمار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در مراکز آموزشی و دانشگاهی این شهرستان شد.

این مسئول اضافه کرد: کارهای خوب و پیشگیرانه‌ مؤثری در سطح سلماس توسط ادارات و نهادهای این شهرستان در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: سن مصرف مواد مخدر در سلماس بالا رفته است که از جهتی بیانگر مثبت بودن آموزش‌ها است.

فرماندار سلماس تصریح کرد: با توجه به تولید مواد مخدر جدید و تغییر شکل نوع مواد مخدر مصرفی به نحوی که آثار مصرف این مواد در ظاهر افراد مشخص نیست، آمار دقیقی از معتادان به مواد مخدر نمی‌توان ارائه داد.

وی در ادامه متذکر شد: پایین بودن قیمت مواد مخدر و تغییر شکل مواد مخدر از سنتی به صنعتی و نیز تولید و عرضه مواد مخدر جدید از دیگر موضوعات و آسیب‌های مهم اعتیاد است.

فرماندار سلماس گفت: با افزایش آگاهی عمومی مردم در رابطه با مواد مخدر کاهش پدیده شوم اعتیاد در جامعه رواج می‌یابد.

نظری فراهم کردن شرایط مطلوب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این ارتباط عنوان کرد و گفت: متولیان ورزشی، آموزشی و فرهنگی سلماس تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی پیشگیری و انجام اقدامات مرتبط در زمینه مواد مخدر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در کاهش اثرات مخرب مواد در جامعه، انجام کارهای پیشگیرانه بسیار مهم است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول