اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

گردش مالی مواد مخدر در ایران یک سوم درآمد نفتی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران میزان گردش مالی مواد مخدر در ایران را معادل یک سوم کل درآمد نفتی کشور اعلام کرد.

گردش مالی مواد مخدر در ایران یک سوم درآمد نفتی کشور است

روح‌الله ردایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به تولید سالانه 7 هزار تن مواد مخدر در افغانستان از موجودی 13 هزار تنی انبارهای مواد مخدر در افغانستان خبر داد.

ردایی با بیان اینکه مواد مخدر معتاد را دچار آسیب‌های اخلاقی، اقتصادی و انحرافات جدی خواهد کرد، بیان داشت: وجود معتادان در جامعه موجب ایجاد رعب و وحشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر بیشترین آسیب از بابت مواد مخدر به جامعه رسیده، گفت: در اوایل انقلاب مبارزه جدی با این موضوع صورت پذیرفت اما در سال‌های بعد با بروز جنگ تحمیلی، پرداختن به سازندگی و همچنین بعد از آن ایجاد فضای باز سیاسی کمتر به این امر پرداخته شد.

ردایی بحران سوم دنیا پس از بحران بزرگ دنیای فقر و افزایش جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای را مواد مخدر ارزیابی کرد و بیان داشت: مواد مخدر بیش از 300 میلیون نفر در دنیا را درگیر کرده است.

وی تقویت بنیاد خانواده، فعال شدن مدارس، آگاهی‌بخشی و تقویت مهارت زندگی، تقویت مراکز مشاوره و تقویت مراکز مذهبی را از جمله کارهای اصولی برای مبارزه با این آسیب اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران حساسیت علمای دین و روحانیون، فعال کردن شوراهای مساجد و حسینیه‌ها و همچنین فعال کردن مراکز مردم نهاد و ngoها را یکی دیگر از راه‌های مقابله با این مشکل دانست.

وی همچنین نقش رسانه و صدا و سیما را در آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی بسیار مهم خواند و اذعان داشت: باید از تمام توان کشور برای مقابله و ریشه‌کنی این موضوع بهره برد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول