اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاریز سیرجان:

تداوم جهاد اقتصادی همچنان ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاریز سیرجان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی تحریم‌ها، تهدیدها جهاد اقتصادی همچنان به قوت خود باقی است و از ضرورت‌ها است.

تداوم جهاد اقتصادی همچنان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام محمد کرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: گام‌های مهمی در رابطه با سال جهاد اقتصادی برداشته شد، اما با توجه به شرایط اقتصادی تحریم‌ها و تهدیدها نیاز به راهکار جدی است و جهاد اقتصادی همچنان برای ملت ما ضرورت دارد.

وی با اشاره به نقش اقتصاد کشور و توطئه دشمنان در نارضایتی مردم از گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها گفت: استکبار جهانی از هر روزنه‌ای می‌خواهد ملت غیور ایران را ناراضی جلوه دهد، اما مسئولان اجرایی نظام باید با راهکار مناسب و چاره‌اندیشی به فکر قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار ضعیف باشند تا این توطئه دشمنان نیز خنثی شود.

خطیب جمعه پاریز با اشاره به سال جدید به جشن ملی نوروز پرداخت و افزود: این عید ملی توانسته است، اجرایی شدن خیلی از مسائل و سفارشات اسلام را جامه‌ عمل بپوشاند که از جمله صله رحم و دید و بازدید، گردش و تفریح که در قرآن به آن سفارش شده است و همچنین نظافت و مرتب کردن خانه‌هاست و امید است، خانه دل نیز از گناه به دور و پاک شود.

کرمانی با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد به مبحث مقابله با ظلم و ستم پرداخت و بیان داشت: انسان مسلمان موظف است تا جایی که قدرت دارد به ظلم تن در ندهد و اگر امروز انقلاب ما مبارزه با ظلم و ستم را شعار اصلی خود قرار داده است به خاطر همین خواسته اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: یک سرباز آمریکایی در افغانستان از پادگان نظامی بیرون می‌آید و 16 نفر را در یک روستا می‌کشد و انعکاس سردمداران کاخ سفید فقط عذرخواهی است و این ظلم و ستم امریکا باید از جهان برچیده شود و این خواسته اسلام از مسلمانان است.

امام جمعه پاریز با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی سید احمد خمینی عنوان کرد: این فرزند برومند امام در مرحله اول یک سرباز ولایت بود و سپس مشاوری امین، یاری دیرین، مریدی گوش به فرمان و فرزندی مهربان برای حضرت امام خمینی (ره) بود و امام راحل فرمودند «احمد عزیزترین کس من و خوب است که ما همیشه از یادگار امام راحل یاد کنیم و الگویی برای همه‌ ما باشد.

 

*برپایی هفت‌سین گل نرگس در سیرجان

امروز طی مراسمی جشنواره سبزه‌ها و هفت‌سین نوروز با عنوان گل نرگس به یاد حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) در کانون فرهنگی تربیتی کمیل سیرجان برپا شد.

در این جشنواره و نمایشگاه سبزه‌ها که توسط دانش‌آموزان مدارس مختلف و به تعداد 313 هفت‌سین خلق شده است، دانش‌آموزان به یاد انتظار فرج و یاران حضرت مهدی (عج) هفت‌سین را نامگذاری کردند و تا دوم فروردین سال آینده دایر است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول