اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بابل:

رزمندگان الگوی تحقق جهاد اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بابل گفت: در تحقق جهاد اقتصادی از رزمندگان دفاع مقدس الگوبرداری شود.

رزمندگان الگوی تحقق جهاد اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حمیدرضا رضاتبار بعد از ظهر امروز در همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور مرکز بابل اظهار داشت: در زمانی که مستکبران عالم با انواع و اقسام توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی درصدد ضربه‌زدن به نظام هستند تا کشور را وادار به تسلیم و دست کشیدن از آرمان‌های انقلاب کنند، رهبر فرزانه سال 90 را به عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری کرد تا تمام مردم با همت، کار مضاعف و صرفه‌جویی، توان اقتصادی خود را تقویت کرده تا بتوانند تحریم‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار مقام رهبری درباره جهاد اقتصادی کمی مهجور مانده است، افزود: شایسته بود در انعکاس شعاع فرمان مقام رهبری، در کل استان‌ها در بخش‌های مختلف چند همایش برگزار می‌شد تا با رسانه‌ای کردن این همایش‌ها الگوهای مناسب استخراج و به عنوان خروجی این همایش‌ها از آن استفاده می‌شد.

رضاتبار بیان کرد: جهاد اقتصادی جز با اخلاص، ایثار، عدم وابستگی به دنیا، توکل به خدا، وحدت در عمل و گفتار، افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نوآوری در اجرای طرح‌ها، توجه به معیارهای ارزش افزوده اقتصادی در ارزیابی عملکرد، بودجه‌بندی عملیاتی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی و فکری جوانان، پیگیری مستمر، همت و کار مضاعف با تکیه بر الگوی اسلامی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه جوانان، متفکران و پژوهشگران ما تلاش زیادی در عرصه‌های مختلف دارند اما این برای کشور کافی نبوده و باید جهادگونه در رشد اقتصادی کشور تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس بهترین الگو در این زمینه هستند، اذعان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با وجود هجمه زیاد، جنگ نابرابر و تحریم‌های همه جانبه ما نه تنها در صحنه دفاع مقدس موفق شدیم بلکه توانستیم سازندگی کشور را نیز همزمان آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بابل اظهار داشت: اگر رزمندگان ما در دفاع مقدس با کمترین امکانات بیشترین استفاده را می‌بردند پس ما هم می‌توانیم با الگوبرداری از آنها در امر اقتصادی در تمام عرصه‌ها موفق شویم.

رضاتبار افزود: امروزه کسب مقام سوم تا بیستم دنیا در بسیاری از عرصه‌ها برگرفته از اندیشه بالای جوانان و رزمندگان دفاع مقدس است که با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و دشمن را به زانو درآوردند پس ما نیز قادر خواهیم بود با استفاده از الگوهای آنها در جهاد اقتصادی موفق شویم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول