اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هم‌اندیشی منطقه آزاد انزلی

نقش مناطق آزاد در تحقق جهاد اقتصادی بررسی شد

خبرگزاری فارس: نشست‌ هم‌اندیشی نقش مناطق آزاد در تحقق جهاد اقتصادی کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

نقش مناطق آزاد در تحقق جهاد اقتصادی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ظهر امروز در نشست مذکور با بیان اینکه مناطق آزاد در دنیا تعریف خاص دارند اظهار داشت: بن‌بست نبودن موقعیت راهبردی از جمله این تعریف‌هاست.

علیرضا بهمنی با بیان اینکه از ابتدای امسال با همکاری استاندار گیلان و نمایندگان دبیرخانه دایمی سال جهاد اقتصادی در منطقه آزاد انزلی تشکیل شد افزود: منطقه آزاد انزلی کمک ویژه‌ای به بحث دریانوردی و گمرک استان دارد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی تصریح کرد: ملت ایران همواره در سختی‌ها به صورت خاص بروز و ظهور کردند و اندیشه متفاوت داشتند و به طور یقین از فضای تحریم و فشار سربلند بیرون می‌آییم.

این مسئول خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق جهاد اقتصادی برنامه‌های خوبی در پیش رو دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست خواستار تشکیل کمیته اقتصاد دانش‌بنیان شد و اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان دارای سه ویژگی مهم از نظر تمام متخصصان است.

مجید متقی‌طلب افزود: درون‌زا، پویا و پایدار سه ویژگی مؤلفه مهم دانش‌بنیان است و معیارها و ارزش‌های اعتقادی ما باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه سال پیش اشاره داشتند که باید در سال 1404 حدود 20 درصد GPI کشور از محل فناوری باشد تصریح کرد: می‌خواهیم بدانیم برنامه منطقه آزاد انزلی در این رهنمود چیست و تاکنون چه میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفته است.

این مسئول خواستار مشخص شدن برنامه منطقه آزاد در چشم‌انداز 20 ساله شد.

فرماندار رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی هنوز جای کار دارد اظهار داشت: بخش فناوری منطقه آزاد باید با تلاش و جدیت وارد شود که موقعیت بیشتری کسب کنیم.

سید ولی‌الله عظمتی با بیان اینکه در مسایل اقتصادی نباید خود را با دیگر کشورها مقایسه کنیم تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی حرکتی در کشور ایجاد شد و در مقابل تمام دشمنان ایستادگی کردیم و در همین شرایط نیز موفقیت‌هایی را نیز کسب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی توفیقاتی در این راستا داشته است ابراز داشت: این منطقه موفقیت‌هایی را نیز در آینده دنبال می‌کند.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: بسیاری از تئوریسین‌ها پیش‌بینی آینده را دشوار اما آینده‌سازی را تکلیف هر مدیر می‌دانند.

محمدعلی یوسفی افزود: با وجود تحریم، هدفمندی یارانه‌ها، صنایع و سیاست‌بازی بانک‌ها، کشوری موفق هستیم و صهیونیست‌ها نیز در گفته‌های خود این ایده را دارند و گفته‌اند که ایرانیان روی دو بال قرمز «شهادت» و سبز «منتظران مهدی (عج)» هستند و به همین دلیل غالب شدن بر ایرانیان ممکن نیست.

وی با تصریح بر اینکه ما باید به داشته‌های خود باور و یقین داشته باشیم اذعان داشت: مدیران امروز باید صنعتی‌نگر باشند و فراتر از مشتری‌ حرکت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون زمان آن نیست که شگفتی‌ساز شویم اذعان داشت: در نگاه صنعتی، مدیران بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی می‌توانند انتظار شکوفایی اقتصاد در تولید را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام نگاه‌ها برای رسیدن به آینده‌ای روشن است افزود: اگر می‌خواهیم در جهاد اقتصادی موفق باشیم برای هر برنامه‌ریزی نیاز است که انسجام و مشارکت و سازگاری را به عنوان کلید اصلی در کار خود لحاظ کنیم.

یوسفی یادآور شد: مدیران باید اهل تعامل، سازگاری، مشارکت و انسجام باشند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول