اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی

همایش بین‌المللی جهاد اقتصادی در کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش بین‌المللی جهاد اقتصادی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان آغاز به کار کرد.

همایش بین‌المللی جهاد اقتصادی در کرمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز نخستین همایش بین‌المللی جهاد اقتصادی در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و تعدادی از محققان خارجی از کشورهای هند، قبرس شمالی و مالزی آغاز به کار کرد.

دبیر علمی این همایش هدف از برگزاری این همایش را توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی ،ما نیز سعی کردیم در این مقوله با توجه به رسالت موسسأت علمی و پژوهشی بستر لازم را برای پرداختن به این امر مهم فراهم کنیم.

علی ملاحسینی افزود: جهاد اقتصادی و تجاری‌سازی در علم و فناوری، جهاد اقتصادی و تأثیر پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، جهاد اقتصادی و بررسی ابعاد آن از دیدگاه مدیریت اجرایی کشور، جهاد اقتصادی و تبیین بسترهای لازم برای شکل‌گیری و پیاده‌سازی آن، جهاد اقتصادی و تعاملات با بخش خصوصی، جهاد اقتصادی و انتخاب استراتژی تولید مناسب جهاد اقتصادی و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی از محورهای مورد بحث در این همایش دو روزه است.

ملاحسینی افزود: همچنین جهاد اقتصادی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها، جهاد اقتصادی و ارزش گذاری پول ملی، جهاد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی و بیمه‌ای، جهاد اقتصادی و اصلاح نظام مالیاتی، جهاد اقتصادی و اصلاح نظام گمرک و توزیع کالا، جهاد اقتصادی و تحولات اقتصاد جهانی و فرصت‌های رویاروی آن و جهاد اقتصادی و تحلیل جایگاه اقتصادی استان کرمان از محورهای مورد بحث در این همایش دو روزه است.

وی بیان داشت: از بین بیش از 400 مقاله ارسال شده به این همایش و براساس نظر کمیته علمی کنفرانس 51 مقاله به صورت پوستر و 32 مقاله در قالب سخنرانی پذیرفته شده است.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: از بین مقالاتی که ارائه می‌شود، 10 مقاله برتر با همکاری دانشگاه اصفهان در مجله علمی و پژوهشی آن دانشگاه به چاپ می‌رسد.

ملاحسینی بیان داشت: این همایش توسط مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان و همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه EMU  قبرس و دانشگاه برلیای هندوستان برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: شرکت گل‌گهر سیرجان، جهاد نصر، مجتمع مس سرچشمه، شرکت توزیع برق جنوب و صندوق حمایت از پژوهشگران کشور از جمله حامیان این همایش هستند.

وی گفت: در این همایش علاوه بر اساتید و دانشجویان سراسر کشور، سخنرانان و میهمانانی از مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و مسئولان استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه این همایش آغازی برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری جهاد اقتصادی نیازمند عزم و همگرایی ملی به ویژه در قوای سه‌گانه کشور است و نخبگان باید این مسیر را پاسداری کنند.

ملاحسینی خاطرنشان کرد: از آثار منتشر شده این همایش کتاب مجموعه مقالات به زبان فارسی و لاتین لوح فشرده است که علاقمندان می‌توانند این آثار را از دبیرخانه کنفرانس دریافت کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول