اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی فارس:

راه‌کارهای موثر جهاد اقتصادی در فارس هموار شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی فارس با اشاره به عملکرد سال 90 این شورا، گفت: مسیر شناخت شورای اسلامی این استان راهکارهای مؤثر در جهاد اقتصادی را هموار کرد.

راه‌کارهای موثر جهاد اقتصادی در فارس هموار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر مختاری در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه با ارگان‌های مختلف با برگزاری جلسات با روسای کمیسیون‌های فرهنگی شورا اسلامی شهرهای این استان، ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه و ترویج فرهنگ دینی در بین نوجوانان و جوانان، طراحی و برنامه‌ریزی فرهنگی برای مبارزه با فرقه‌های ضاله از جمله رئوس فعالیت‌های شورای اسلامی استان فارس در سال 90 بوده است.

وی افزود: در سال 90 شورای اسلامی استان فارس در طرح بررسی و حسابرسی شوراها به عنوان استان برتر کشور شناخته شد.

مختاری با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در تفکرات شورای این استان اضافه کرد: اعضای این شورا در این حوزه برنامه‌ریزی و طراحی غنی کردن اوقات دانش‌آموزان در ایام تعطیلات، بررسی علل بزهکاری بین جوانان، بررسی علل فقر در خانواده‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی، استفاده از مراکز فرهنگی استان در راستای فرهنگ‌سازی و ... را در سال 90 در دستور کار خود قرار دادند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به طرح تحول اقتصادی فارس تهیه شده در شورای اسلامی این استان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی این استان تبدیل وضعیت اقتصادی فارس از کشاورزی به خدماتی، گردشگری و صنعتی است، از همین رو ضمن انعقاد تفاهمنامه با سازمان صنایع و معادن این استان رابطان شورا در حوزه صنعت به این سازمان معرفی شده‌اند تا با برگزاری جلسات متعدد با مدیران شهرستانی سازمان صنایع و انجام مطالعات مورد نیاز برای شکوفایی اقتصادی صنعتی با همکاری سازمان صنایع و معادن گام بردارند.

مختاری در بخش دیگری از سخنانش به راهکارهای اجرا شده در شوراها در مورد مبحث جهاد اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در سال 90 مسیر راهکارهای مؤثر در بحث جهاد اقتصادی در نهاد شورا هموار شد تا با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در راستای دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی آسان‌تر از گذشته شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس انعقاد تفاهمنامه با اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را حسن ختام بسیار با ارزش در حوزه برون سازمانی شورای اسلامی این استان دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف مقدس انعقاد این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول