اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقامی بر سکوی قهرمانی شطرنج ایران ایستاد

خبرگزاری فارس: رویارویی دو استادبزرگ شطرنج کشور به سود احسان قائم‌مقامی به پایان رسید.

قائم‌مقامی بر سکوی قهرمانی شطرنج ایران ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در دیدار نهایی رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور، احسان قائم‌مقامی با غلبه بر اصغر گلی‌زاده بر سکوی قهرمانی این مسابقات قرار گرفت.

در این رقابت حساس و دیدنی که در سه وقت 25 دقیقه‌ای برگزار شد، دیدارهای نخست و دوم این دو شطرنج‌باز با تساوی به پایان رسید و در وقت سوم این احسان قائم‌مقامی بود که توانست بر حریف خود غلبه و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

قائم‌مقامی و گلی‌زاده در مسابقات قهرمانی کشور با یکدیگر هم امتیاز شده بودند که با تصمیم فدراسیون شطرنج برای تعیین تکلیف قهرمان باید به صورت تک دیدار با هم رقابت می‌کردند تا قهرمان شطرنج ایران را مشخص کنند.

پیروزی احسان قائم‌مقامی بر اصغر گلی‌زاده از آنجا جالب به نظر می‌رسید که رقابت این دو شطرنج‌باز در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی کشور و تورنمنت بین‌المللی سردار آزادگان قزوین با تساوی به پایان رسیده بود.

احسان قائم‌مقامی و اصغر گلی‌زاده در جریان رقابت‌های شطرنج بین‌المللی سردار آزادگان قزوین یادواره سید علی‌اکبر ابوترابی به ترتیب با کسب هشت و نیم امتیاز و اختلاف پوئن‌شکنی کمتر نسبت به یکدیگر به ترتیب رده‌های سوم و پنجم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

دیدار نهایی رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور میان احسان قائم‌مقامی و اصغر گلی‌زاده دو استاد بزرگ شطرنج ایران بلافاصله پس از پایان دیدارهای شطرنج سردار آزادگان قزوین در مجموعه ورزشی الغدیر قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول