اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های شطرنج بین‌المللی سردار آزادگان/

قائم‌مقامی فاتح نبرد سه ساعته دو استاد بزرگ شطرنج ایران

خبرگزاری فارس: رویارویی دو استاد بزرگ شطرنج ایران در رقابت‌های شطرنج بین‌المللی سردار آزادگان یادواره سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد به سود قائم مقامی به پایان رسید.

قائم‌مقامی فاتح نبرد سه ساعته دو استاد بزرگ شطرنج ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در جریان رقابت‌های شطرنج بین‌المللی سردار آزادگان قزوین یادواره سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد، اتفاق جالبی رقم خورد و آن رویارویی دو استادبزرگ شطرنج ایران بود.

در دور چهارم این رقابت‌ها، احسان قائم‌مقامی و آتوسا پورکاشیان، دو استاد بزرگ ایران در بخش آقایان و خانم‌ها رو‌در‌روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان، این قائم‌مقامی بود که در این بازی حساس و نفس‌گیر به برتری رسید.

در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، قائم‌مقامی با تفکر بهتر و انسجام عمل بیشتری رقابت خود را به پایان رساند و توانست با این پیروزی، یک امتیاز دیگر به اندوخته قبلی خود اضافه کند.

به این ترتیب قائم‌مقامی با کسب 3/5 امتیاز و با پوئن‌شکنی کمتر نسبت به سایر رقبا در مکان هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت و پورکاشیان با توجه به شکست در این بازی با همان 2/5 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در دیگر رقابت حساس این تورنمنت نیز پوریا ایدنی شطرنج‌باز شایسته کشورمان مقابل اولگ کورینف استاد بزرگ روسیه به تساوی رضایت داد.

تا پایان دور چهارم این رقابت‌ها به ترتیب مرتضی محجوب، اصغر گلی‌زاده، مرتضی دربان، پوریا درینی، گایوزنیگلادزه استاد بزرگ گرجستان، پوریا ایدنی و اولگ کورینف به ترتیب عنوان‌های نخست تا هفتم را در اختیار دارند.

رقابت‌های شطرنج بین‌المللی سردار آزادگان یادواره سیدعلی‌اکبر ابوترابی که در 11 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود، با حضور 128 شطرنج‌باز داخلی و 12 شطرنج‌باز خارجی، روز پنجشنبه، 24 اسفند ماه با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول