اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شطرنج ایران:

ظرفیت شطرنج گیلان قوی است

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: گیلان ظرفیت قوی در عرصه شطرنج دارد و از نظر امتیاز و ارزشیابی جزو دو و سه استان برتر کشور است.

ظرفیت شطرنج گیلان قوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر کامبوزیا عصر امروز در جریان مراسم آغاز رقابت‌های جام خزر در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) این شهر مهم‌ترین هدف برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام شطرنج را دوستی و رفاقت عنوان کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این است که خروجی این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود.

وی، با بیان اینکه مسابقات جام خزر در سال‌های قبل با موفقیت‌های خوبی برگزار شد، تصریح کرد: امسال نیز شاهد برگزاری دهمین رقابت‌های جام خزر هستیم.

این مسئول، سطح کمی رقابت‌های شطرنج جام خزر را بی‌نظیر خواند و ابراز داشت: امیدواریم به لحاظ کیفی نیز در سطح بالایی برگزار شود و جزو بهترین‌ها باشد.

کامبوزیا ظرفیت شطرنج گیلان را بالا دانست و خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت قوی در عرصه شطرنج دارد و از نظر امتیاز و ارزشیابی جزو دو و سه استان برتر کشور است.

وی، با بیان اینکه در مدت چهار یا پنج سال تورنمنت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران جزو محدود کشورهایی است که این حجم رقابت‌ها را در منطقه برگزار می‌کند.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران برگزاری رقابت‌های شطرنج در کشور را به صورت متوالی ذکر کرد و اذعان داشت: پس از پایان رقابت‌های شطرنج جام خزر بلافاصله از 18 تا 25 اسفند نخستین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترابی در استان قزوین برگزار می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان نیز در این مراسم شطرنج را ورزش فکری دانست و اظهار داشت: کسی در این رقابت‌ موفق است که حساب‌گر باشد و حرکات طرف مقابلش را پیش‌بینی کند.

غلامعلی رضوانی، با بیان اینکه یک شطرنج‌باز باید بداند چگونه مهره‌ها را بچیند که طرف مقابلش را مغلوب کند، افزود: کسی که بصیرت و آگاهی نداشته باشد از آنجا که مقصد را نمی‌شناسد و خلاف آن حرکت می‌کند هر قدر سرعت خود را نیز بیشتر کند بیشتر دور می‌شود و اگر دارای فکر و اندیشه و تجربه نباشد و نتواند آینده را پیش‌بینی کند، مغلوب می‌شود.

وی، با تصریح بر اینکه نباید از نعمت تفکر صرفا برای شطرنج استفاده کرد، ابراز داشت: در هر انتخاب باید دقت شود و شطرنج‌باز برای غلبه بر حریف جابه‌جایی مهره‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول