اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس فدارسیون شطرنج:

ایران توانایی رسیدن به جایگاه دوم شطرنج ‌آسیا را دارد

خبرگزاری فارس: ‌رئیس فدارسیون شطرنج گفت:‌ در حال حاضر در آسیا به لحاظ رتبه‌بندی، چهارم تا ششم هستیم و این ظرفیت برای دوم و سوم شدن وجود دارد.

ایران توانایی رسیدن به جایگاه دوم شطرنج ‌آسیا را دارد

جعفر کامبوزیا رئیس فدارسیون شطرنج امروز در حاشیه برگزاری رقابت‌های شطرنج جام خزر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت مسابقات شطرنج جام خزر را دارای عقبه تاریخی دانست و اظهار داشت: در مدت سال‌های گذشته رقابت‌های جام خزر روندی رو به رشد داشته است.

وی، با بیان اینکه امسال دهمین دوره مسابقات جام خزر برگزار می‌شود، تصریح کرد: 10 سال است که مسابقات بین‌المللی جام خزر به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول، درباره سطح کیفی رقابت‌های جام خزر بیان داشت: تلاش هر ساله فدراسیون و هیئت شطرنج و اداره کل ورزش و جوانان استان بر افزایش کیفیت این رقابت‌ها است و به لحاظ کمیت نیز مشکلی نداریم و تعداد شرکت کننده همواره خوب بوده است.

وی، با اشاره به برنامه‌های فدراسیون شطرنج ایران ابراز داشت: برنامه‌های ما طبق تقویم فدراسیون است و اگر پیشرفتی در شطرنج داریم در چهار محور است.

کامبوزیا، چهار محور را شامل آموزش، تامین نیروی انسانی شامل مربی، داور، افزایش بازیکنان تیم و همچنین برگزاری مسابقات داخلی و اعزام بازیکنان به مسابقات خارجی عنوان کرد.

وی، اذعان داشت: اگر بتوانیم در این راه موفق عمل کنیم به طور یقین جایگاه شطرنج ایران در سطح آسیا و جهان تغییر می‌کند و در حال حاضر در آسیا به لحاظ رتبه‌بندی، چهارم تا ششم هستیم و این ظرفیت برای دوم و سوم شدن وجود دارد.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران با اشاره به جایگاه جهانی شطرنج کشور ابراز داشت: در سطح جهان آمار مسابقات المپیک ما بیستم تا بیست و نهم مشترک هستیم و این ظرفیت را داریم که خود را زیر بیستم بیاوریم.

وی، جایگاه شطرنج گیلان را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: شطرنج گیلان در سطح کشور دارای جایگاه دوم و سوم کشوری است که بسیار جایگاه خوبی محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، دهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر با حضور حدود 540 شطرنج‌باز از ایران و 12 کشور خارجی از 10 اسفند در رشت آغاز شد.

شطرنج‌بازان در رقابت‌های جام خزر در 11 دور به روش سوئیسی تا 17 اسفند جاری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول