اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آتوسا پورکاشیان:

بانوان شطرنج‌باز استعداد و توانایی بالایی دارند

خبرگزاری فارس: استاد بزرگ شطرنج ایران با اشاره به رشد بالای شطرنج بانوان در سال‌های اخیر گفت: بانوان شطرنج‌باز کشورمان از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند.

بانوان شطرنج‌باز استعداد و توانایی بالایی دارند

آتوسا پورکاشیان که در مسابقات بین‌المللی قزوین جام سردار آزادگان سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد حاضر شده است در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بانوان ایرانی در سال‌های اخیر با درخشش در مسابقات بین‌المللی نشان داده‌اند که در صورت توجه مسئولان می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، حضور بانوان در این رشته ورزشی به ویژه در رده سنی پایه پر رونق شده است، بیان کرد: افزایش حضور بانوان در ورزش شطرنج و به ویژه در رده سنی پایه، خود به خوبی نشان دهنده این است که گسترش دامنه این رشته ورزشی در میان بانوان رشد چشمگیری داشته است.

عضو تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان با بیان اینکه در صورت حمایت مالی بیشتر از شطرنج‌بازان، آنها می‌توانند قابلیت‌های خود را به معرض نمایش بگذارند، تصریح کرد: با برگزاری تورنمنت‌های مختلف، حضور مربیان خارجی و توجه مناسب به آموزش این رشته ورزشی، شطرنج بانوان کشور می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

پورکاشیان با اشاره به حضورش در تورنمنت بین‌المللی شطرنج سردار آزادگان یادآور شد: سطح فنی این دوره از رقابت‌ها با حضور شطرنج‌بازان مطرح خارجی و نفرات برتر شطرنج کشورمان در رده‌های ملی و بین‌المللی از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد که در صورت توجه مسئولان و حمایت آنها از این رشته ورزشی در سطح بانوان می‌توان آینده‌ای روشن برای شطرنج‌بازان بانوی کشور پیش‌بینی کرد.

آتوسا پورکاشیان تا پایان دور هفتم رقابت‌های بین‌المللی سردار آزادگان یادواره سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد با کسب پنج امتیاز در مکان هفدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول