اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان:

سال 90 با 70 باند مواد مخدر در همدان مبارزه شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در سال 90 با 70 باند تهیه و توزیع مواد مخدر مبارزه شد که این اقدامات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد نشان می‌دهد.

سال 90 با 70 باند مواد مخدر در همدان مبارزه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی معصوم‌بیگی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت امنیتی استان در سال جاری اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر، بیش از 5 هزار و 700 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شده است و بیش از 6 هزار و 500 نفر اعم از قاچاقچی، حمل کننده، توزیع‌کننده، نگهدارنده و توزیع‌کننده دستگیر شدند.

وی افزود: با 70 باند تهیه و توزیع مواد مخدر مبارزه شده است که این اقدامات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه امروز باید همه دستگاه‌ها تمهیدات و اقدامات خود را برای مبارزه با مواد مخدر مضاعف کنند، اضافه کرد: همه خانواده‌ها نیز باید کمک کنند در غیر این صورت این گرفتاری برای خانواده‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشف جرائم و برخورد با سارقین وضعیت همدان ممتاز است، گفت: به طور میانگین بیش از 90 درصد سرقت‌ها در استان منجر به کشف شده است و جایگاه کشف استان در کشور ممتاز است.

معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: در حوزه کشف، 92 درصد جرائم سرقت، 7 درصد جرائم اقتصادی و رایانه‌ای و یک درصد جرائم جنایی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 23 باند سارقان منزل، داخل خودرو و مغازه برخورد و منهدم شدند، خاطرنشان کرد: در شناسایی سارقان احشام 100 درصد رشد ایجاد شده و در مبارزه با کالای قاچاق نیز با برخورد مناسب شده که 16 درصد دارای رشد است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه وضعیت حوزه پیشگیری و کاهش سرقت و جرائم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سرقت و جرائم در قتل در استان کنترل شده است و سیر نزولی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه زمینه قتل در استان نیز 9 درصد کاهش داریم، ادامه داد: در کیف قاپی 20 درصد، جیب‌بری 59 درصد، سرقت موتور سیکلت 5 درصد و سرقت مسلحانه 50 درصد با کاهش مواجه بودیم.

معصوم‌بیگی با بان اینکه در مجموعه سرقت‌ها 4 درصد کاهش داشتیم، گفت: در نزاع‌های دسته‌جمعی با کاهش 30 درصدی روبرو هستیم که نشان از تلاش پلیس و همکاری مردم با پلیس است.

وی از کاهش 97 نفری کشته‌های تصادفات رانندگی در همدان خبر داد و ابراز داشت: در 11 ماه گذشته سال جاری 569 نفر در تصادفات استان همدان جان خود را از دست دادند در حالی که در مدت مشابه سال قبل این میزان 666 نفر بوده است.

فرمانده انتظامی همدان برخورد با اراذل و اوباش را از اولویت‌های پلیس دانست و تصریح کرد: در این راستا 97 نفر افزایش برخورد با اراذل و اوباش صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در کشف محصولات ضد فرهنگی که امنیت اخلاقی جامعه را هدف گرفته است، 49 درصد افزایش کشف محصولات فرهنگی وجود دارد.

معصوم‌بیگی بیان داشت: در کشف سلاح گرم که اثر مهمی در آرامش مردم دارد در سال جاری 81 درصد افزایش کشف داریم.

وی از کاهش 39 درصدی شکایت از نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در این راستا 6 درصد افزایش رضایت‌مندی مردم از پلیس صورت گرفته است.

این مقام انتظامی با اشاره به نظر سنجی ناجا، رتبه عملکردی نیروی انتظامی استان همدان را در جایگاه ششم دانست و افزود: بر اساس آخرین ارزیابی ناجا در کشور، به لحاظ عملکرد استان همدان در طیف‌بندی نیروی انتظامی که 14 استان هم ردیف همدان هستند، رتبه نخست را دارد.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات مجلس نهم تنشی در شهرهای استان مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات در استان همدان نسبت به ادوار گذشته بی‌نظیر بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول