اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

دانش‌آموزان گچسارانی با مواد مخدر میانه‌ای ندارند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در سال جاری هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر حمل، توزیع مواد مخدر توسط دانش‌آموزان در مدارس گچساران ارائه نشده است.

دانش‌آموزان گچسارانی با مواد مخدر میانه‌ای ندارند

یدالله مرادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در شش ماهه گذشته تاکنون برنامه‌‌های مختلف پیشگیرانه در مدارس گچساران برگزار و اجرایی شده است.

* ارائه و اجرای ده‌ها برنامه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران ابراز داشت: سه نمایشگاه ویژه مواد مخدر به منظور آشنایی دانش‌آموزان با اثرات سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد.

مرادی با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی گچساران در زمینه همکاری در برپایی دو نمایشگاه مواد مخدر برای دانش‌آموزان یادآور شد: تلاش شبانه‌‌روزی نیروهای انتظامی در این زمینه بسیار مهم و مؤثر بوده است.

وی برگزاری دو همایش در رابطه با مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن و نیز برگزاری پنج کارگاه آموزشی ویژه فرهنگیان در راستای آشنایی با مضرات مصرف مواد مخدر را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش گچساران در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

این مقام مسئول در گچساران بیان داشت: آموزش و پرورش این شهرستان در زمینه مواد مخدر و پیامدهای مصرف آن کارهای علمی و تحقیقاتی خوبی را ارائه داده است.

مرادی ارائه دو جزوه، 11 مقاله علمی ارائه شده به صورت مسابقه، توزیع دو نمونه سی‌دی اثرات مواد مخدر، و ارائه و تهیه 12 گزارش مصور را از جمله کارهای علمی صورت گرفته در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اثرات مخرب رواج این پدیده شوم در میان دانش‌آموزان عنوان کرد.

* ارائه برنامه‌های پیشگیرانه مواد مخدر برای 1900 دانش‌آموز در گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: در شش ماهه گذشته تاکنون برای افزون بر یک هزار و 900 دانش‌آموز برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه مواد مخدر اجرا شده است.

مرادی افزود: برنامه‌های اجرایی برای دانش‌آموزان در 95 آموزشگاه و در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا شد.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای آموزش و پرورش به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: افزون بر 175 مورد خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران آموزش و پرورش گچساران به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارائه شد.

مرادی با اشاره به فعالیت دو کلینیک مشاوره و ارائه خدمات مشاوره‌ای و تربیتی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها یادآور شد: خدمات مشاوره‌ای در آموزش و پرورش گچساران برای مدارس روزانه و شبانه به طور شبانه‌روزی فعال است.

وی گفت: در سال جاری هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر حمل، توزیع مواد مخدر توسط دانش‌آموزان در مدارس گچساران ارائه نشده است.

مرادی با بیان اینکه در محیط‌های مدارس در گچساران هیچ‌گونه فعالیتی توسط دانش‌آموزان در زمینه مواد مخدر وجود نداشته است، از خانواده‌ها خواست تا در محیط‌های بیرون از مدرسه نظارت بیشتر و دقیق‌تری بر فرزندان خود داشته باشند.

* لزوم اطلاع‌رسانی مفید و مستمر در راستای کاهش گرایش به مواد مخدر

مدیر آموزش و پرورش گچساران اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر در سطح مدارس این شهرستان در زمینه اثرات مخرب و پیامدهای زیانبار مصرف مواد مخدر را عامل مهمی در زمینه کاهش گرایش جوانان و نوجوانان نسبت به این پدیده شوم دانست.

مرادی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گچساران با توجه به توان مالی خود برنامه‌های پیشگیرانه مطلوب و مؤثری را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزان اجرا کرده است.

وی افزود: این برنامه‌ها برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بوده و شامل برنامه‌های پیشگیرانه، ارائه راهکار برای استفاده بهینه از مهارت‌های زندگی و برنامه‌های اجرایی در مدارس مروج سلامت است.

مرادی استفاده از اساتید مجرب و توانمند در برنامه‌ها و همایش‌ها در راستای کاهش گرایش به مواد مخدر را عامل مهمی در موفقیت برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش گچساران در زمینه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول