اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پردیس:

تحریم‏ها علیه ایران غرب را فلج کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: تحریم‏های استکبار جهانی علیه ایران بر خلاف پیش‏بینی آنها، اقتصاد غرب را فلج کرده است.

تحریم‏ها علیه ایران غرب را فلج کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی در آخرین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال 90 که با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، بخشدار مرکزی دماوند و جمعی از مسئولان در سالن همایش‏های فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد ایران با وجود اعمال تحریم‏های سخت از سوی غرب، با توسعه و پیشرفت خوبی همراه بود.

وی با تکیه بر آمارهای رسمی صندوق بین‏المللی پول، وضع نسبی اقتصاد کشور را رو به بهبودی خواند و افزود: بر اساس آمار منتشر شده شهریورماه امسال از سوی صندوق بین‏المللی پول، وضع معیشتی مردم و اقتصاد کشور پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها دارای روندی رو به بهبود ارزیابی شده است.

توسلی ادامه داد: در گزارش دوم این موسسه اقتصاد جهانی در ماه گذشته نیز میزان درآمد ناخالص ملی ایران به نسبت سال‏های گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و از رتبه 21 اقتصاد‏های جهانی به رتبه 17 این رده‏بندی ارتقا یافت.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی اضافه کرد: صندوق بین‏المللی پول، میزان درآمد ناخالص ملی ایران را در سال 2011 میلادی، 930 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال 1380 درآمد ناخالص ملی ایران نزدیک به 140 میلیارد دلار و همین درآمد در کشوری مانند عربستان سعودی نزدیک به 260 میلیارد دلار بود.

توسلی اضافه کرد: اما پس از گذشت یک دهه درآمد ناخالص ملی ایران مشتمل بر شاخصه‏هایی نظیر قدرت خرید، گردش مالی و قدرت برابری، رقمی بالغ بر 930 میلیارد دلار را نشان می‏دهد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: بدین ترتیب، ایران در زمینه درآمد ناخالص ملی کشورهایی نظیر عربستان، آرژانتین، ایتالیا و استرالیا را پشت سر گذاشته است.

وی، این آمار رسمی مجامع اقتصادی بین‏المللی را مصداق بارزی از شکست سیاست‏های غلط و سلطه‏جویانه استکبار جهانی علیه مواضع به حق امت اسلامی ایران خواند.

توسلی تصریح کرد: از دیگر نشانه‏های برجسته بهبود روزافزون وضع اقتصاد و معیشت مردم ایران، انجام مسافرت‏های مختلف در طول ایام سال همچون بهار و تابستان است.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، تحریم همراه با تهدید غرب ضد امت اسلامی ایران را عاملی فلج کننده برای خود ملل غربی خواند.

وی ادامه داد: شاید ایران نیز به دلیل اعمال تحریم‏های غرب دچار مشکلاتی شده باشد؛ اما به طور قطع زیانی که از جانب این تمهیدات استکباری بر بدنه فرسوده نظام سرمایه‏داری غرب وارد آمده، قابل مقایسه با ضربات وارده به اقتصاد ایران نیست.

توسلی اضافه کرد: امروز اوباما که به ابزار دست رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده است، باید در مقابل افکار بیدار جهانی و همچنین مردم ایالات متحده پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول